CSR Marketing of Clothing Chains and Their Approach to Sustainability

Thesis title: CSR marketing oděvních řetězců a jejich postoj k udržitelnosti
Author: Jasínková, Barbora
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Procházka, Petr
Opponents: Semenenko, Vadim
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se věnuje CSR marketingu v oděvním průmyslu a jeho propojení s otázkou udržitelnosti. Cílem práce je prozkoumat a vyhodnotit, jak jednotlivé módní řetězce přistupují k udržitelnosti na základě jejich reportů za rok 2023 a dalších dostupných zdrojů. Teoretická část se zaměřuje na vymezení klíčových pojmů, jako je CSR, marketing, fast a slow fashion, a dále se věnuje environmentálním a sociálním dopadům módního průmyslu. Praktická část využívá vícekriteriální analýzu (MCA) k porovnání CSR strategií společností H&M, C&A a Primark, přičemž hodnocení probíhá podle předem stanovených kritérií v oblasti environmentální odpovědnosti, sociálních aspektů a transparentnosti. Práce přináší systematický přehled o různých přístupech firem k udržitelnosti v módním odvětví.
Keywords: CSR marketing; Fast fashion; Slow fashion; Udržitelnost; Módní průmysl ; Environmentální odpovědnost ; Sociální odpovědnost; Transparentnost
Thesis title: CSR Marketing of Clothing Chains and Their Approach to Sustainability
Author: Jasínková, Barbora
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Procházka, Petr
Opponents: Semenenko, Vadim
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis focuses on CSR marketing in the fashion industry and its connection to the issue of sustainability. The aim of the thesis is to explore and evaluate how individual fashion chains approach sustainability based on their 2023 reports and other available sources. The theoretical part defines key concepts such as CSR, marketing, fast and slow fashion, and further addresses the environmental and social impacts of the fashion industry. The practical part uses multicriteria analysis (MCA) to compare the CSR strategies of H&M, C&A, and Primark, with the evaluation based on predefined criteria in the areas of environmental responsibility, social aspects, and transparency. The thesis provides a systematic overview of the different approaches companies take toward sustainability in the fashion sector.
Keywords: CSR Marketing; Sustainability; Fashion Industry; Fast Fashion; Slow Fashion ; Environmental Responsibility; Social Responsibility; Transparency

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 6. 2024
Date of submission: 24. 4. 2025
Date of defense: 2025

Files for download

The files will be available after the defense of the thesis.

    Last update: