Marketing luxury brands in the digital age

Thesis title: Marketing luxusních značek v digitálním věku
Author: Jirmanová, Sabina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Olšanová, Květa
Opponents: Králíčková, Lucie
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce se zabývá marketingem luxusních značek v digitálním věku. V této moderní době se tradiční hodnoty luxusu střetávají s požadavky digitální přítomnosti. Cílem této práce bylo zjistit, jak digitalizace ovlivňuje strategie luxusních značek, jak se luxusní značky přizpůsobují dnešním trendům a jak mohou dosáhnout rovnováhy mezi exkluzivitou a digitální přítomností. Šetření bylo realizováno formou 10 hloubkových rozhovorů vedených se zástupci generace Z. Z výsledků výzkumu vyplývá, že luxusní značky by neměly lpět na tradičních strategiích a digitální přítomnost omezovat, ale naopak ji citlivě integrovat do své identity a hodnot. Doporučeno je zaměřit se na strategie, které zachovají jedinečnost a exkluzivitu značky a přitom využívají vybrané digitální kanály, aby naplnily očekávání a požadavky nové generace spotřebitelů.
Keywords: Luxusní značky; Generace Z; Luxus; Luxusní marketing; Digitalizace; Branding luxusních výrobků ; Komunikační strategie; Nové technologie
Thesis title: Marketing luxury brands in the digital age
Author: Jirmanová, Sabina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Olšanová, Květa
Opponents: Králíčková, Lucie
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis explores the marketing of luxury brands in the digital age. In the modern age, traditional values of luxury collide with the demands of the digital present. The aim of this thesis was to find out how digitalisation affects luxury brands' strategies, how luxury brands are adapting to today's trends and how they can achieve a balance between exclusivity and digital presence. The research was conducted through 10 in-depth interviews carried out with representatives of Generation Z. The research findings showed that luxury brands should not hold on to traditional strategies and limit their digital presence, but instead integrate it sensitively into their identity and values. The recommendation is to focus on strategies that preserve the brand's uniqueness and exclusivity while leveraging selected digital channels to meet the expectations and demands of a new generation of consumers.
Keywords: Generation Z; Communication strategy; Branding of luxury products; Luxury; Luxury marketing; Luxury brands; Emerging technologies; Digitalization

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 11. 2023
Date of submission: 24. 4. 2025
Date of defense: 2025

Files for download

The files will be available after the defense of the thesis.

    Last update: