Influencer marketing and its impact on the consumer behavior of Generation Z

Thesis title: Influencer marketing a jeho dopad na spotřební chování generace Z
Author: Madi, Olivia
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Sadílek, Tomáš
Opponents: Rožumbergová, Klára
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je zhodnotit vliv influencer marketingu na spotřební chování generace Z v segmentu dekorativní kosmetiky. Teoretická část se zaměřuje na online marketing, sociální sítě, influencer marketing a charakteristiku generace Z. Praktická část hodnotí komunikační strategii společnosti Sephora na sociálních sítích s využitím influencer marketingu. Výzkumná část je postavena na dotazníkovém šetření a zkoumá spotřební chování generace Z a její postoje k influencerům. Na základě výsledků jsou navržena doporučení pro efektivnější cílení komunikace na generaci Z.
Keywords: Sephora; Dekorativní kosmetika; Generace Z; Sociální sítě; Influencer marketing
Thesis title: Influencer marketing and its impact on the consumer behavior of Generation Z
Author: Madi, Olivia
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Sadílek, Tomáš
Opponents: Rožumbergová, Klára
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is to evaluate the impact of influencer marketing on the consumer behavior of Generation Z in the decorative cosmetics segment. The theoretical part focuses on online marketing, social media, influencer marketing, and the characteristics of Generation Z. The practical part evaluates Sephora's communication strategy on social media with the use of influencer marketing. The research part is based on a questionnaire survey and examines the consumer behavior of Generation Z and their attitudes towards influencers. Based on the results, recommendations are proposed for more effective targeting of this generation on social media.
Keywords: Sephora; Influencer marketing; Decorative cosmetics; Generation Z; Social Media

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 9. 2024
Date of submission: 25. 4. 2025
Date of defense: 27. 5. 2025
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/89291/podrobnosti

Files for download

    Last update: