Perception of CSR of dm drogerie markt s.r.o. on the Czech and Austrian markets

Thesis title: Vnímání CSR společnosti dm drogerie markt s.r.o. na českém a rakouském trhu
Author: Léblová, Denisa
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Křenková, Eva
Opponents: Chlumská, Eva
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá vnímáním společenské odpovědností firem (CSR) společnosti dm drogerie markt s.r.o. spotřebiteli v České republice a Rakousku. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je popsán koncept CSR, jeho hlavní pilíře a specifika společenské odpovědnosti ve zkoumaných zemích. V praktické části je představena společnost dm a její CSR aktivity, dále analýza vybraných tiskových zpráv a dotazníkové šetření provedené na českém a rakouském trhu. Na základě zjištění byla navržena doporučení pro optimalizaci CSR strategie společnosti dm s ohledem na specifika obou trhů.
Keywords: společenská odpovědnost firem; CSR; dm drogerie ; Česká republika; Rakousko; ekologická odpovědnost; vnímání
Thesis title: Perception of CSR of dm drogerie markt s.r.o. on the Czech and Austrian markets
Author: Léblová, Denisa
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Křenková, Eva
Opponents: Chlumská, Eva
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor’s thesis examines consumer perception of corporate social responsibility (CSR) of the company dm drogerie markt s.r.o. in the Czech Republic and Austria. The thesis is divided into a theoretical and practical part. The theoretical part outlines the concept of CSR, its main pillars, and the specifics of corporate responsibility in both countries. The practical part presents the company dm and its CSR activities. It also includes an analysis of selected press releases and a questionnaire survey conducted in both Czech and Austrian markets. Based on the findings, recommendations were proposed for optimizing the CSR strategy of dm with regard to the specifics of each market.
Keywords: corporate social responsibility; CSR; dm drogerie markt; Czech Republic; Austria; environmental responsibility; perception

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 9. 2024
Date of submission: 25. 4. 2025
Date of defense: 2025

Files for download

The files will be available after the defense of the thesis.

    Last update: