Communication Strategy of the Fokus Optik Brand and Its Perception by Customers

Thesis title: Komunikační strategie značky Fokus Optik a její vnímání zákazníky
Author: Kadlecová, Simona
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: -
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce na téma Komunikační strategie značky Fokus Optik a její vnímání zákazníky se zabývá firmou Fokus Optik, která působí a poskytuje služby v oblasti optiky v České republice a na Slovensku. Cílem této práce je zjistit, jakými kanály a formami značka komunikuje a snaží se tak oslovit svou cílovou skupinu, dále také zjistit, jak zákazníci vnímají komunikaci značky a zda odpovídá jejich očekáváním napříč různými segmenty. Práce je rozdělena na dvě hlavní části, a to část teoretickou a praktickou. V první části jsou teoretické poznatky v oblasti komunikace a marketingu. Praktická část je poté případovou studií značky Fokus Optik. Samotná praktická část je dále rozdělena do dvou menších kapitol. Tou první je samotné představení společnosti a společně s analýzou konkurence. Druhá část představuje vlastní výzkum v podobě dotazníkového šetření. Na úplném konci diplomové práce jsou k dispozici konkrétní návrhy a doporučení pro značku Fokus Optik, aby došlo ke zlepšení jejich komunikační strategie.
Keywords: Fokus Optik; optika; komunikační strategie; značka; image; vnímání zákazníků; SWOT analýza
Thesis title: Communication Strategy of the Fokus Optik Brand and Its Perception by Customers
Author: Kadlecová, Simona
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: -
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis, titled Communication Strategy of the Fokus Optik Brand and Its Perception by Customers, focuses on the company Fokus Optik, which operates and provides optical services in the Czech Republic and Slovakia. The aim of this thesis is to identify the channels and forms of communication the brand uses to reach its target audience, as well as to examine how customers perceive the brand’s communication and whether it meets their expectations across different segments. The thesis is divided into two main parts: a theoretical part and a practical part. The first part presents theoretical insights in the field of communication and marketing. The practical part is a case study of the Fokus Optik brand. This section is further divided into two smaller chapters. The first introduces the company and includes a competitive analysis. The second part presents an own research in the form of a questionnaire survey. The thesis concludes with specific suggestions and recommendations for Fokus Optik in order to improve its communication strategy.
Keywords: optics; communication strategy; brand; image; Fokus Optik; customer perception; SWOT analysis

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 12. 9. 2024
Date of submission: 25. 4. 2025
Date of defense: 2025

Files for download

The files will be available after the defense of the thesis.

    Last update: