The Role of Culture in Business Negotiations in South Korea

Thesis title: The Role of Culture in Business Negotiations in South Korea
Author: Suchanova, Anna
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Martínez Pantoja, Yadira Ixchel
Opponents: Chvátalová, Kateřina
Thesis language: English
Abstract:
This bachelor’s thesis focuses on the role of culture in business negotiations in South Korea, exploring how South Korean culture affects business negotiation practices. The theory provides insights into South Korea's cultural dimensions and South Korean culture’s role in business and business negotiations. This bachelor’s thesis combines qualitative research, consisting of five interviews with Czech and South Korean professionals, and a quantitative survey among the South Korean Generation Z. Thematic analysis is used to analyze the qualitative data and descriptive statistics are used for the quantitative survey. The results indicate that although South Korean culture's role is still significant, particularly in terms of hierarchy and respect for seniority, Generation Z is reevaluating aspects such as working standards and authority. Their perspectives are shifting away from traditional views, reflecting a shift towards international openness, well-being and individualism. This bachelor’s thesis aims to provide recommendations for foreign firms to successfully engage in business negotiations in South Korea.
Keywords: South Korea; Generation Z; business negotiation; South Korean culture
Thesis title: Role kultury při obchodních jednáních v Jižní Koreji
Author: Suchanova, Anna
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Martínez Pantoja, Yadira Ixchel
Opponents: Chvátalová, Kateřina
Thesis language: English
Abstract:
Tato bakalářská práce se zaměřuje na roli kultury v obchodních jednáních v Jižní Koreji a zkoumá, jak jihokorejská kultura ovlivňuje praktiky obchodních jednání. Teorie poskytuje vhled do kulturních dimenzí Jižní Koreje a role jihokorejské kultury v obchodu a při obchodních jednáních. Bakalářská práce kombinuje kvalitativní výzkum, který se skládá z pěti rozhovorů s českými a jihokorejskými odborníky, a kvantitativní průzkum v řadách jihokorejské generace Z. K analýze kvalitativních dat je použita tematická analýza a pro kvantitativní průzkum je použita popisná statistika. Výsledky ukazují, že ačkoli jihokorejská kultura stále hraje významnou roli, zejména z hlediska hierarchie a respektu k nadřízeným, generace Z přehodnocuje aspekty jako jsou pracovní standardy a autorita. Jejich perspektivy se vzdalují od tradičních názorů a odrážejí zájem o mezinárodní otevřenost, blahobyt a individualismus. Cílem této bakalářské práce je poskytnout zahraničním firmám doporučení pro úspěšné obchodní jednání v Jižní Koreji.
Keywords: obchodní jednání; jihokorejská kultura; generace Z; Jižní Korea

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 6. 9. 2024
Date of submission: 25. 4. 2025
Date of defense: 2025

Files for download

The files will be available after the defense of the thesis.

    Last update: