Thesis title: |
Udržitelné podnikání společnosti Kofola ČeskoSlovensko, a.s |
Author: |
Poustková, Veronika |
Thesis type: |
Bakalářská práce |
Supervisor: |
Filipová, Alena |
Opponents: |
Zeman, Jiří |
Thesis language: |
Česky |
Abstract: |
Tato práce se zabývá udržitelným podnikáním společnosti Kofola ČeskoSlovensko a.s., jednoho z předních výrobců nealkoholických nápojů ve střední Evropě. Cílem práce je analyzovat strategii udržitelnosti této společnosti, identifikovat klíčové oblasti jejího zaměření a zhodnotit komunikaci jejich udržitelných iniciativ vůči veřejnosti. Teoretická část práce shrnuje základní koncepty udržitelného podnikání, principy cirkulární ekonomiky a specifika udržitelnosti v nápojovém průmyslu. Praktická část je založena na kombinaci kvantitativního dotazníkového šetření mezi spotřebiteli a kvalitativního hloubkového rozhovoru s manažerem udržitelnosti společnosti. Výsledky ukazují, že Kofola udržitelnost systematicky integruje do svých procesů, avšak povědomí spotřebitelů o konkrétních iniciativách je nízké. Práce proto navrhuje zlepšení komunikační strategie a přináší konkrétní návrhy na další rozvoj udržitelných praktik. |
Keywords: |
Kofola; nápojářský průmysl; udržitelné podnikání; udržitelnost |
Thesis title: |
Sustainable business practices of Kofola ČeskoSlovensko a.s |
Author: |
Poustková, Veronika |
Thesis type: |
Bachelor thesis |
Supervisor: |
Filipová, Alena |
Opponents: |
Zeman, Jiří |
Thesis language: |
Česky |
Abstract: |
This thesis addresses sustainable business practices at Kofola ČeskoSlovensko a.s., one of the leading producers of non-alcoholic beverages in Central Europe. The aim is to analyse the company’s sustainability strategy, identify its key focus areas, and evaluate the communication of its sustainable initiatives to the public. The theoretical part summarises fundamental concepts of sustainable business, principles of the circular economy, and the specifics of sustainability in the beverage industry. The practical part is based on a combination of a quantitative consumer survey and a qualitative in-depth interview with the company’s sustainability manager. The results show that Kofola systematically integrates sustainability into its processes, but consumer awareness of specific initiatives is low. Therefore, the thesis recommends improving the communication strategy and provides concrete suggestions for further development of sustainable practices. |
Keywords: |
Kofola; beverage industry; sustainable business; sustainability |
Information about study
Study programme: |
Mezinárodní obchod |
Type of study programme: |
Bakalářský studijní program |
Assigned degree: |
Bc. |
Institutions assigning academic degree: |
Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: |
Faculty of International Relations |
Department: |
Department of International Business |
Information on submission and defense
Date of assignment: |
26. 6. 2024 |
Date of submission: |
25. 4. 2025 |
Date of defense: |
2025 |
Files for download
The files will be available after the defense of the thesis.