Thesis title: |
Corporate brand positioning in the mobile sector in the Czech market |
Author: |
Tang, Yarui |
Thesis type: |
Bachelor thesis |
Supervisor: |
San José Iglesias, Rafael |
Opponents: |
Šenkárčin, Viktorie |
Thesis language: |
English |
Abstract: |
The importance of brands has gradually come to the fore as a result of the increasing competition in different markets. In recent years, the mobile industry has significantly impacted people’s daily lives with the development of mobile technology. As competition intensifies, corporate brand positioning has become a crucial strategic tool for companies. This thesis analyzes Xiaomi’s corporate brand positioning in the Czech mobile market and compares it with major competitors: Apple, Samsung, and Huawei. An online survey was conducted to examine consumer perceptions of Xiaomi’s brand associations, identity, and communication channels. The proposed recommendations can assist executives in the mobile industry in improving their marketing strategies and ensure that their brand not only survives but also thrives in the competitive global mobile market. |
Keywords: |
Brand identity; Xiaomi; Brand image; Corporate brand; Brand positioning; Mobile sector |
Thesis title: |
Pozicování korporátní značky v sektoru mobilních zařízení na českém trhu |
Author: |
Tang, Yarui |
Thesis type: |
Bakalářská práce |
Supervisor: |
San José Iglesias, Rafael |
Opponents: |
Šenkárčin, Viktorie |
Thesis language: |
English |
Abstract: |
Důležitost značek postupně vystoupila do popředí v důsledku rostoucí konkurence na různých trzích. V posledních letech mobilní průmysl výrazně ovlivnil každodenní život lidí díky rozvoji mobilních technologií. S rostoucí konkurencí se firemní brand positioning stal klíčovým strategickým nástrojem pro společnosti. Tato diplomová práce analyzuje pozicování firemní značky Xiaomi na českém trhu s mobilními zařízeními a porovnává ji s hlavními konkurenty: Apple, Samsung a Huawei. Byl proveden online průzkum za účelem zkoumání vnímání spotřebitelů ohledně asociací značky Xiaomi, její identity a komunikačních kanálů. Navržená doporučení mohou pomoci manažerům v mobilním průmyslu zlepšit jejich marketingové strategie a zajistit, aby jejich značka nejen přežila, ale také prosperovala na konkurenčním globálním trhu s mobilními technologiemi. |
Keywords: |
Korporátní značka; Pozicování značky; Mobilní sektor; Obraz značky; Identita značky; Xiaomi |
Information about study
Study programme: |
International Business |
Type of study programme: |
Bakalářský studijní program |
Assigned degree: |
Bc. |
Institutions assigning academic degree: |
Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: |
Faculty of International Relations |
Department: |
Department of International Business |
Information on submission and defense
Date of assignment: |
1. 6. 2024 |
Date of submission: |
25. 4. 2025 |
Date of defense: |
2025 |
Files for download
The files will be available after the defense of the thesis.