Corporate brand positioning in the mobile sector in the Czech market

Thesis title: Corporate brand positioning in the mobile sector in the Czech market
Author: Tang, Yarui
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: San José Iglesias, Rafael
Opponents: Šenkárčin, Viktorie
Thesis language: English
Abstract:
The importance of brands has gradually come to the fore as a result of the increasing competition in different markets. In recent years, the mobile industry has significantly impacted people’s daily lives with the development of mobile technology. As competition intensifies, corporate brand positioning has become a crucial strategic tool for companies. This thesis analyzes Xiaomi’s corporate brand positioning in the Czech mobile market and compares it with major competitors: Apple, Samsung, and Huawei. An online survey was conducted to examine consumer perceptions of Xiaomi’s brand associations, identity, and communication channels. The proposed recommendations can assist executives in the mobile industry in improving their marketing strategies and ensure that their brand not only survives but also thrives in the competitive global mobile market.
Keywords: Brand identity; Xiaomi; Brand image; Corporate brand; Brand positioning; Mobile sector
Thesis title: Pozicování korporátní značky v sektoru mobilních zařízení na českém trhu
Author: Tang, Yarui
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: San José Iglesias, Rafael
Opponents: Šenkárčin, Viktorie
Thesis language: English
Abstract:
Důležitost značek postupně vystoupila do popředí v důsledku rostoucí konkurence na různých trzích. V posledních letech mobilní průmysl výrazně ovlivnil každodenní život lidí díky rozvoji mobilních technologií. S rostoucí konkurencí se firemní brand positioning stal klíčovým strategickým nástrojem pro společnosti. Tato diplomová práce analyzuje pozicování firemní značky Xiaomi na českém trhu s mobilními zařízeními a porovnává ji s hlavními konkurenty: Apple, Samsung a Huawei. Byl proveden online průzkum za účelem zkoumání vnímání spotřebitelů ohledně asociací značky Xiaomi, její identity a komunikačních kanálů. Navržená doporučení mohou pomoci manažerům v mobilním průmyslu zlepšit jejich marketingové strategie a zajistit, aby jejich značka nejen přežila, ale také prosperovala na konkurenčním globálním trhu s mobilními technologiemi.
Keywords: Korporátní značka; Pozicování značky; Mobilní sektor; Obraz značky; Identita značky; Xiaomi

Information about study

Study programme: International Business
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 6. 2024
Date of submission: 25. 4. 2025
Date of defense: 2025

Files for download

The files will be available after the defense of the thesis.

    Last update: