Social public relations of Czech Railways focused on preventive train

Thesis title: Sociální PR Českých drah se zaměřením na projekt Preventivního vlaku
Author: Kubala, Ondřej
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Šťáhlavský, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce popisuje základy marketingu, marketingové komunikace a zaměřuje se na tzv. sociální marketing, pod kterým se často skrývají metody CRM, sociální reklama, společensky odpovědné public relations a v některých případech i marketing neziskových organizací. Autor podrobně rozebírá společenskou odpovědnost firem a její dopady na veřejnost prostřednictvím médií, tedy prostřednictvím metod PR. Analytická část se věnuje popisu projektů Českých drah, které slouží k budování společenské odpovědnosti společnosti. Praktická část pak velmi podrobně popisuje projekt Českých drah Preventivní vlak. Preventivní vlak seznamuje mladé lidi (ve věku od 13 do 19 let) až naturalistickou metodou s tím, proč lidé na železnici zcela zbytečně umírají. Ve speciálním kině vidí návštěvníci reálné obrázky a záběr z nehod na přejezdech i ze situací, kdy člověka popálí 25 tisíc voltů z troleje. Vlak objíždí velká města ČR a České dráhy se tak kromě prevence mezi mladými lidmi snaží upoutat veřejnost na své sociálněodpovědné aktivity a zlepšovat tak svou image.
Keywords: Sociální odpovědnost; Public relations; České dráhy; Sociální marketing; Preventivní vlak
Thesis title: Social public relations of Czech Railways focused on preventive train
Author: Kubala, Ondřej
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Šťáhlavský, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
Document highlights the key moments of social marketing in the Czech Republic and its recent development. The second part is about some projects of Czech Railways in the field of social responsibility. By this projects would the company like to built a positive image. The practical part is focused on specific project "Preventive train". This project informs young people (in the age from 13 to 19) about potential hazard in the field of railway. Czech railways want to improve their image (by this project), as a socially responsible company.
Keywords: Social marketing; Public relations; Social responsibility; Preventiv train; Czech railways

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 6. 2008
Date of submission: 17. 12. 2008
Date of defense: 28. 1. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/15356/podrobnosti

Files for download

    Last update: