Thesis title: |
Is there a relation between Tefal’s communication strategy and the consumer’s decision making process? |
Author: |
Haász, Alexia |
Thesis type: |
Diploma thesis |
Supervisor: |
Lhotáková, Markéta |
Opponents: |
- |
Thesis language: |
English |
Abstract: |
This thesis examines the relations between consumers decision making and Tefal brand's communication strategy. Consumers decision making depends on many different aspects: their knowledge, preferences, demographical background as well as their education and economical status. Tefal positions itself as a premium brand, and leverages it in its communication strategy. This thesis is examining if Tefal brand efficitently communicates about sustainability, price and quality, as well as how their communication strategy influences customers decision making process. |
Keywords: |
decision making process; consumer behaviour; communication strategy |
Thesis title: |
Existuje vztah mezi komunikační strategií společnosti Tefal a rozhodovacím procesem spotřebitele? |
Author: |
Haász, Alexia |
Thesis type: |
Diplomová práce |
Supervisor: |
Lhotáková, Markéta |
Opponents: |
- |
Thesis language: |
English |
Abstract: |
Tato práce zkoumá vztahy mezi rozhodováním spotřebitelů a komunikační strategií značky Tefal. Rozhodování spotřebitelů závisí na mnoha různých aspektech: na jejich znalostech, preferencích, demografickém zázemí a také na jejich vzdělání a ekonomickém postavení. Tefal se staví do pozice prémiové značky a využívá toho ve své komunikační strategii. Tato práce zkoumá, zda značka Tefal účinně komunikuje o udržitelnosti, ceně a kvalitě a jak její komunikační strategie ovlivňuje rozhodovací proces zákazníků |
Keywords: |
chování spotřebitelů; rozhodovací proces; komunikační strategie |
Information about study
Study programme: |
International Business - Central European Business Realities |
Type of study programme: |
Magisterský studijní program |
Assigned degree: |
Ing. |
Institutions assigning academic degree: |
Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: |
Faculty of International Relations |
Department: |
Department of International Business |
Information on submission and defense
Date of assignment: |
22. 5. 2024 |
Date of submission: |
25. 4. 2025 |
Date of defense: |
2025 |
Files for download
The files will be available after the defense of the thesis.