Is there a relation between Tefal’s communication strategy and the consumer’s decision making process?

Thesis title: Is there a relation between Tefal’s communication strategy and the consumer’s decision making process?
Author: Haász, Alexia
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: -
Thesis language: English
Abstract:
This thesis examines the relations between consumers decision making and Tefal brand's communication strategy. Consumers decision making depends on many different aspects: their knowledge, preferences, demographical background as well as their education and economical status. Tefal positions itself as a premium brand, and leverages it in its communication strategy. This thesis is examining if Tefal brand efficitently communicates about sustainability, price and quality, as well as how their communication strategy influences customers decision making process.
Keywords: decision making process; consumer behaviour; communication strategy
Thesis title: Existuje vztah mezi komunikační strategií společnosti Tefal a rozhodovacím procesem spotřebitele?
Author: Haász, Alexia
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: -
Thesis language: English
Abstract:
Tato práce zkoumá vztahy mezi rozhodováním spotřebitelů a komunikační strategií značky Tefal. Rozhodování spotřebitelů závisí na mnoha různých aspektech: na jejich znalostech, preferencích, demografickém zázemí a také na jejich vzdělání a ekonomickém postavení. Tefal se staví do pozice prémiové značky a využívá toho ve své komunikační strategii. Tato práce zkoumá, zda značka Tefal účinně komunikuje o udržitelnosti, ceně a kvalitě a jak její komunikační strategie ovlivňuje rozhodovací proces zákazníků
Keywords: chování spotřebitelů; rozhodovací proces; komunikační strategie

Information about study

Study programme: International Business - Central European Business Realities
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 5. 2024
Date of submission: 25. 4. 2025
Date of defense: 2025

Files for download

The files will be available after the defense of the thesis.

    Last update: