Delivery platform strategies in international comparison

Thesis title: Strategie delivery platform v mezinárodním srovnání
Author: Kříž, Tomáš
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Matysová, Kamila
Opponents: Sadílek, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá analýzou faktorů ovlivňujících rozhodování generací při výběru a využívání rozvážkových platforem. Práce klade důraz na identifikaci významu ceny a rychlosti doručení, přičemž se opírá o poznatky z behaviorální psychologie, které jsou relevantní pro dané faktory. Cílem této práce je určit hlavní motivy nákupního chování generací Z a Y v kontextu rozvozových služeb, ale také analyzovat případné rozdíly mezi těmito skupinami a navrhnout strategická doporučení pro jejich efektivnější oslovení. Metodologicky se výzkum opírá o kvantitativní přístup realizovaný pomocí dotazníkového šetření s celkovým počtem více než 500 respondentů rovnoměrně rozdělených mezi zkoumané generace.
Keywords: Food delivery; Rychlost doručení; Rozvoz; Cena; Slevy; Generace Z; Generace Y; Bolt Food; Foodora; Wolt; Preference
Thesis title: Delivery platform strategies in international comparison
Author: Kříž, Tomáš
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Matysová, Kamila
Opponents: Sadílek, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis deals with the analysis of factors influencing generational decision-making in the selection and use of delivery platforms. The thesis emphasises the identification of the importance of price and speed of delivery, drawing on findings from behavioural psychology that are relevant to these factors. The aim of this paper is to identify the main motives behind the purchasing behaviour of Generations Z and Y in the context of delivery services, but also to analyse any differences between these groups and to propose strategic recommendations to reach them more effectively. Methodologically, the research relies on a quantitative approach carried out by means of a questionnaire survey with a total of more than 500 respondents evenly distributed among the generations studied.
Keywords: Foodora; Bolt Food; Wolt; Food delivery; Delivery; Price; Discounts; Speed of delivery; Preferences; Generation Y; Generation Z

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 28. 1. 2024
Date of submission: 25. 4. 2025
Date of defense: 2. 6. 2025
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/87254/podrobnosti

Files for download

    Last update: