Nation branding of Kazakhstan among international stakeholders

Thesis title: Nation branding of Kazakhstan among international stakeholders
Author: Tskhe, Yekaterina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: San José Iglesias, Rafael
Opponents: Martínez Pantoja, Yadira Ixchel
Thesis language: English
Abstract:
The thesis provides a comprehensive analysis of Kazakhstan's branding efforts and their impact on international perceptions. Through a mixed-methods approach, including in-depth interviews with experts and a survey of international stakeholders, the research within this thesis identifies key elements influencing Kazakhstan's nation brand, such as cultural heritage, economic development, political stability, and international relations. The main added value of this thesis are practical insights for policymakers, branding strategists, and international relations experts, highlighting the need for a sophisticated and strategic approach to nation branding. By understanding the successes and pitfalls of Kazakhstan's nation branding efforts, valuable lessons can be drawn that are applicable to other nations with similar goals or challenges.
Keywords: Kazakhstan; Nation branding; International Relations; Cultural Identity
Thesis title: Nation branding of Kazakhstan among international stakeholders
Author: Tskhe, Yekaterina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: San José Iglesias, Rafael
Opponents: Martínez Pantoja, Yadira Ixchel
Thesis language: English
Abstract:
Tato diplomová práce poskytuje komplexní analýzu snah Kazachstánu o budování značky a jejich dopadu na mezinárodní vnímání. Prostřednictvím smíšené metodologie, zahrnující hloubkové rozhovory s odborníky a průzkum mezi mezinárodními zainteresovanými stranami, identifikuje výzkum v této práci klíčové body, ovlivňující národní značku Kazachstánu, jako jsou kulturní dědictví, hospodářský rozvoj, politická stabilita a mezinárodní vztahy. Hlavní přidanou hodnotou této diplomové práce jsou praktické poznatky pro tvůrce politik, strategisty v oblasti budování značky a odborníky na mezinárodní vztahy, které přibližují sofistikovaný a strategický přístupu k budování národní značky. Pochopením úspěchů a úskalí snah Kazachstánu o budování národní značky lze získat cenné poznatky, které jsou použitelné i pro jiné země s podobnými cíly nebo výzvami.
Keywords: Branding národa; Mezinárodní vztahy; Kulturní identita; Kazachstán

Information about study

Study programme: International Business - Central European Business Realities
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 9. 2023
Date of submission: 25. 4. 2025
Date of defense: 2025

Files for download

The files will be available after the defense of the thesis.

    Last update: