Thesis title: |
Komunikační plán pro společnost TUSECA |
Author: |
Mrzílková, Natálie |
Thesis type: |
Diplomová práce |
Supervisor: |
Olšanová, Květa |
Opponents: |
- |
Thesis language: |
Česky |
Abstract: |
Diplomová práce se zaměřuje na návrh komunikačního plánu pro společnost TUSECA, která přišla na český trh s velmi inovativním modelem podílového spoluvlastnictví luxusních rekreačních nemovitostí. Cílem diplomové práce je na základě provedeného kvantitativního a kvalitativního výzkumu, teoretických poznatků a situační analýzy pro společnost navrhnout efektivní komunikační plán, který v ideálním případě zvýší povědomí o značce, odbourá bariéry potenciálních zákazníků spojené s poměrně neznámým konceptem vlastnictví a napomůže s budováním důvěry u potenciálních zákazníků. Výstupem diplomové práce je komunikační plán, který zahrnuje nejen doporučení ohledně obsahu sdělení, ale i volbu vhodných kanálů s časovým harmonogramem a odhadovaným rozpočtem. Diplomová práce může posloužit jako praktický návod pro tvorbu komunikačních plánů startupů, které nabízejí komplexní a inovativní produkty. |
Keywords: |
nemovitost; TUSECA; spoluvlastnictví; timeshare; podílové vlastnictví; komunikační plán |
Thesis title: |
Communication plan for TUSECA |
Author: |
Mrzílková, Natálie |
Thesis type: |
Diploma thesis |
Supervisor: |
Olšanová, Květa |
Opponents: |
- |
Thesis language: |
Česky |
Abstract: |
The thesis focuses on the design of a communication plan for the company TUSECA, which came to the Czech market with a very innovative model of co-ownership of luxury recreational properties. The aim of the thesis is to use the quantitative and qualitative research, theoretical knowledge and situational analysis to design an effective marketing communication plan for the company, which ideally will increase brand awareness, break down barriers of potential customers associated with the relatively unknown concept of ownership and help build trust with potential customers. The output of the thesis is a communication plan that includes not only recommendations on the content of the message, but also the choice of appropriate channels, along with a timeline and estimated budget. The thesis can serve as a practical guide for developing communication plans for startups that offer complex and innovative products. |
Keywords: |
TUSECA; real estate; communication plan; co-ownership; timeshare; fractional ownership |
Information about study
Study programme: |
Mezinárodní obchod |
Type of study programme: |
Magisterský studijní program |
Assigned degree: |
Ing. |
Institutions assigning academic degree: |
Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: |
Faculty of International Relations |
Department: |
Department of International Business |
Information on submission and defense
Date of assignment: |
21. 2. 2025 |
Date of submission: |
25. 4. 2025 |
Date of defense: |
2025 |
Files for download
The files will be available after the defense of the thesis.