Thesis title: |
Využití virtuálních influencerů v marketingové komunikaci značek a jejich přijetí na českém trhu |
Author: |
Křepelová, Veronika |
Thesis type: |
Diplomová práce |
Supervisor: |
Novák, Michal |
Opponents: |
Kincl, Tomáš |
Thesis language: |
Česky |
Abstract: |
Tato diplomová práce se zabývá využitím virtuálních influencerů v marketingové komunikaci značek a jejich přijetím na českém trhu. Cí-lem je zjistit, jak odborníci z oblasti marketingu a technologií vnímají tento fenomén a jaké příležitosti a výzvy s sebou přináší. Teoretická část propojuje digitální a reálný svět a popisuje roli technologií, jako jsou CGI a metaverse, v souvislosti s virtuálními influencery. Výzkumná část vyu-žívá kvalitativní přístup prostřednictvím polostrukturovaných rozhovo-rů s odborníky. Výsledky ukazují, že virtuální influenceři mohou posílit efektivitu marketingových kampaní, zvýšit spotřebitelský engagement a nabídnout značkám nové možnosti v oblasti cílení a komunikace. Práce zároveň formuluje praktická doporučení pro jejich efektivní využití v českém marketingovém prostředí. |
Keywords: |
virtuální influenceři; spotřebitelské chování; CGI; influencer marketing; marketingová komunikace; český trh |
Thesis title: |
The Use of Virtual Influencers in Brand Marketing Communication and Their Acceptance in the Czech Market |
Author: |
Křepelová, Veronika |
Thesis type: |
Diploma thesis |
Supervisor: |
Novák, Michal |
Opponents: |
Kincl, Tomáš |
Thesis language: |
Česky |
Abstract: |
This thesis explores the use of virtual influencers in brand marketing communication and their acceptance in the Czech market. The aim is to determine how experts in marketing and technology perceive this phenomenon and what opportunities and challenges it presents. The theoretical part connects the digital and real worlds and describes the role of technologies such as CGI and the metaverse in relation to virtual influencers. The research part employs a qualitative approach through semi-structured interviews with experts. The results show that virtual influencers can enhance the effectiveness of marketing campaigns, increase consumer engagement, and offer brands new opportunities in targeting and communication. The thesis also formulates practical recommendations for the effective use of virtual influencers in the Czech marketing environment. |
Keywords: |
Virtual Influencers; Czech Market; Consumer Behavior; Marketing Communication; CGI; Influencer Marketing |
Information about study
Study programme: |
Management |
Type of study programme: |
Magisterský studijní program |
Assigned degree: |
Ing. |
Institutions assigning academic degree: |
Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: |
Faculty of Management |
Department: |
Department of Management |
Information on submission and defense
Date of assignment: |
10. 10. 2024 |
Date of submission: |
29. 4. 2025 |
Date of defense: |
2025 |
Files for download
The files will be available after the defense of the thesis.