The Influence of Perceived Brand Authenticity on Perceived CSR Authenticity

Thesis title: Vliv vnímané autentičnosti značky na vnímanou autentičnost CSR aktivit
Author: Nalieskin, Stanislav
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Kincl, Tomáš
Opponents: -
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této práce je prozkoumat vztah mezi vnímanou autentičností značky a vníma-nou autentičností společenské odpovědnosti (CSR), s mediací reputace firmy. Na zá-kladě teoretické rešerše byl navržen konceptuální model zachycující předpokládané vztahy mezi těmito konstrukty, které byly následně ověřeny kvantitativním výzkumem prostřednictvím strukturovaného online dotazníku. Pomocí analýzy mediace bylo zjištěno, že vnímaná autentičnost značky výrazně ovlivňuje vnímanou autentičnost CSR aktivit přímo i nepřímo prostřednictvím mediace reputace firmy. Výzkum přináší nová zjištění o významu autentičnosti značky při utváření vnímání CSR aktivit společností a potvrzuje roli reputace firmy jako důležitého mediátoru tohoto vztahu. Získané poznatky rozšiřují současný stav poznatků o vzájemných vazbách mezi autentičností značek a autentičností CSR, a poskytují cenné implikace pro ma-nagement v oblasti brandingu a CSR strategií.
Keywords: Autentičnost značky; Autentičnost CSR; Reputace firmy; Analýza mediace
Thesis title: The Influence of Perceived Brand Authenticity on Perceived CSR Authenticity
Author: Nalieskin, Stanislav
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kincl, Tomáš
Opponents: -
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is to explore the relationship between perceived brand authenticity and perceived corporate social responsibility (CSR) authenticity, with the mediation of corporate reputation. Based on a literature review, a conceptual model was developed to capture the expected relationships between these constructs, which were then tested through quantitative research using a structured online survey. The mediation analysis revealed that perceived brand authenticity significantly influences perceived CSR authenticity both directly and indirectly through the mediation of corporate reputation. The research provides new insights into the role of brand authenticity in shaping the perception of CSR activities and confirms the role of corporate reputation as an important mediator of this relationship. The findings expand the current understanding of the interconnections between brand authenticity and CSR authenticity in the literature, offering valuable implications for management in the areas of branding and CSR strategies.
Keywords: Brand authenticity; CSR authenticity; Corporate reputation; Mediation analysis

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 10. 2024
Date of submission: 30. 4. 2025
Date of defense: 2025

Files for download

The files will be available after the defense of the thesis.

    Last update: