Consumer preferences within the Fair Trade business model in the Czech Republic

Thesis title: Spotřebitelské preference v rámci obchodního modelu Fair Trade v České republice
Author: Matoušek, Patrik
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Dvořák, Jiří
Opponents: Luštický, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá spotřebitelskými preferencemi v rámci obchodního modelu Fair Trade v České republice. Cílem práce bylo navrhnout doporučení faktorů, které vedou či ovlivňují spotřebitelské rozhodování při nákupu fairtrade produktů v České republice. Teoretická část práce vychází z dostupné odborné literatury. V empirické části byl realizován kvantitativní výzkum prostřednictvím dotazníkového šetření mezi spotřebiteli v České republice. Data byla zpracována pomocí deskriptivní statistiky a chí-kvadrát testu nezávislosti. Závěry práce poskytují konkrétní návrhy na zlepšení marketingové komunikace a zvýšení povědomí o principech Fairtrade.
Keywords: Fairtrade; Certifikace; Obchod; Spotřebitel
Thesis title: Consumer preferences within the Fair Trade business model in the Czech Republic
Author: Matoušek, Patrik
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Dvořák, Jiří
Opponents: Luštický, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis deals with consumer preferences within the Fair Trade business model in the Czech Republic. The aim of the thesis was to propose recommendations of factors that lead or influence consumer decision making when buying fairtrade products in the Czech Republic. The theoretical part of the thesis is based on the available literature. In the empirical part, quantitative research was conducted through a questionnaire survey among consumers in the Czech Republic. The data were processed using descriptive statistics and chi-square test of independence. The conclusions of the thesis provide concrete suggestions for improving marketing communication and increasing awareness of Fairtrade principles.
Keywords: Fairtrade; Consumer; Certification; Business

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 9. 2024
Date of submission: 30. 4. 2025
Date of defense: 2025

Files for download

The files will be available after the defense of the thesis.

    Last update: