Calculating the carbon footprint of media campaigns

Thesis title: Počítání uhlíkové stopy mediálních kampaní
Author: Pustý, Vojtěch
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Lejčková, Aneta
Opponents: Vašíčková, Veronika
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je vytvoření návrhu mediálního plánu, který sníží uhlíkovou stopu mediální kampaně při zachování jejího zásahu na cílové skupině na frekvenci 1+. V teoretické části je popsán vývoj požadavků spojených s počítáním a reportingem uhlíkové stopy mediálních kampaní, zároveň je v této části popsáno, jak různé mediatypy přispívají k tvorbě uhlíkové stopy a jaká je jejich role v kampaních s ohledem na kontext českého mediálního prostředí. Následně je spočtena uhlíková stopa konkrétní mediální kampaně využívající více mediatypů a navržena optimalizace na základě teoretických poznatků, jak uhlíkovou stopu kampaně snížit při zachování crossmediálního zásahu na frekvenci 1+.
Keywords: média; uhlíková stopa; mediální kampaně; crossmediální plánování
Thesis title: Calculating the carbon footprint of media campaigns
Author: Pustý, Vojtěch
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Lejčková, Aneta
Opponents: Vašíčková, Veronika
Thesis language: Česky
Abstract:
The objective of this thesis is to propose a media plan that will reduce the carbon footprint of a media campaign while maintaining its reach of the target audience at a frequency of 1+. The theoretical part describes the development of requirements related to the calculation and reporting of the carbon footprint of media campaigns, while at the same time this part describes how different media types contribute to the creation of the carbon footprint and what is their role in campaigns with the context of the Czech media environment. Subsequently, the carbon footprint of a specific media campaign using multiple media types is calculated and an optimization based on theoretical knowledge is proposed to reduce the carbon footprint of the campaign while maintaining cross-media reach at a frequency of 1+.
Keywords: media campaigns; carbon footprint; media; crossmedia planning

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 7. 2024
Date of submission: 30. 4. 2025
Date of defense: 9. 6. 2025
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/88926/podrobnosti

Files for download

    Last update: