Social Media as a Promotional Tool for the Non-Profit Organization Čtyřlístek

Thesis title: Sociální sítě jako nástroj propagace pro neziskovou organizaci Čtyřlístek
Author: Machová, Táňa
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Říha, David
Opponents: Hybnerová, Iva
Thesis language: Česky
Abstract:
Propagace je nezbytnou součástí každé organizace, jelikož umožňuje lidem seznámit se s ní a jejími produkty. V dnešním světě, který se postupně přesouvá do online prostředí, jsou jedním z hlavních nástrojů propagace sociální sítě. Organizace, které chtějí udržet krok s touto digitální transformací, by měly sociální sítě využívat, avšak zdaleka ne všechny to dělají efektivně. Hlavním cílem této práce je identifikovat vhodné marketingové nástroje a techniky, které zvýší povědomí o organizaci a podpoří udržitelnost jejích aktivit. Výzkum byl realizován formou dotazníkového šetření zaměřeného na preference cílové skupiny. Výsledky ukazují, že propagace neziskové organizace Čtyřlístek má výrazné rezervy, ale i značný potenciál. Na základě těchto zjištění byla navržena doporučení zaměřená na realistickou strategii, pravidelnost, kvalitu a vizuální atraktivitu obsahu.
Keywords: propagace; marketing ; sociální sítě; nezisková organizace
Thesis title: Social Media as a Promotional Tool for the Non-Profit Organization Čtyřlístek
Author: Machová, Táňa
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Říha, David
Opponents: Hybnerová, Iva
Thesis language: Česky
Abstract:
Promotion is an essential part of every organization, as it allows people to become familiar with the organization and its offerings. In today’s world, which is increasingly shifting into the online environment, social media has become one of the key tools of promotion. Organizations that want to keep pace with this digital transformation should utilize social media—however, not all of them do so effectively.The main aim of this thesis is to identify suitable marketing tools and techniques that can raise awareness of the organization and support the sustainability of its activities. The research was conducted through a questionnaire focused on the preferences of the target group.The results show that the non-profit organization Čtyřlístek has significant room for improvement in its social media promotion, but also considerable potential. Based on these findings, recommendations were proposed, focusing on a realistic strategy, consistency, content quality, and visual appeal.
Keywords: non-profit organization ; marketing ; promotion; social media

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 6. 6. 2024
Date of submission: 30. 4. 2025
Date of defense: 18. 6. 2025
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/88580/podrobnosti

Files for download

    Last update: