Thesis title: |
Využitie Chat-GPT študentami Fakulty managementu VŠE |
Author: |
Vaško, Tadeáš Teodor |
Thesis type: |
Bachelor thesis |
Supervisor: |
Šimůnková, Klára |
Opponents: |
- |
Thesis language: |
Slovensky |
Abstract: |
Táto bakalárska práca sa zameriava na mieru akceptácie nástroja generatívnej umelej inteligencie Chat Gpt študentami Fakulty managementu Vysokej školy ekonomickej v Prahe. Cieľom výskumu bolo zistiť ktoré faktory modelu UTAUT2 majú významný vplyv na mieru akceptácie a frekvenciu používania Chat Gpt. Na základe kvantitatívneho výskumu na vzorke 163 respondentov výsledky ukázali, že väčší vplyv majú „psychologické“ faktory pred „technickými.“ Práca zároveň diskutuje etické výzvy spojené s využívaním AI v školstve. Výsledky výskumu môžu slúžiť, ako pomôcka pri tvorbe efektívnych a etických pravidiel integrácie umelej inteligencie do prostredia školstva. |
Keywords: |
Umelá inteligencia; UTAUT2; Miera akceptácie; etika |
Thesis title: |
Využití Chat-GPT studenty Fakulty managementu VŠE |
Author: |
Vaško, Tadeáš Teodor |
Thesis type: |
Bakalářská práce |
Supervisor: |
Šimůnková, Klára |
Opponents: |
- |
Thesis language: |
Slovensky |
Abstract: |
Tato bakalářská práce se zaměřuje na míru akceptace nástroje generativní umělé inteligence ChatGPT studenty Fakulty managementu Vysoké školy ekonomické v Praze. Cílem výzkumu bylo zjistit, které faktory modelu UTAUT2 mají významný vliv na míru akceptace a frekvenci používání ChatGPT. Na základě kvantitativního výzkumu na vzorku 163 respondentů výsledky ukázaly, že větší vliv mají „psychologické“ faktory oproti „technickým“. Práce zároveň diskutuje etické výzvy spojené s využíváním AI ve školství. Výsledky výzkumu mohou sloužit jako pomůcka při tvorbě efektivních a etických pravidel integrace umělé inteligence do prostředí školství. |
Keywords: |
Umělá inteligence; etika; míra akceptace; UTAUT2 |
Thesis title: |
Use of ChatGPT by Students of the Faculty of Management at the University of Economics in Prague |
Author: |
Vaško, Tadeáš Teodor |
Thesis type: |
Bachelor thesis |
Supervisor: |
Šimůnková, Klára |
Opponents: |
- |
Thesis language: |
Slovensky |
Abstract: |
This bachelor’s thesis focuses on the level of acceptance of the generative artificial intelligence tool ChatGPT by students of the Faculty of Management at the University of Economics in Prague. The aim of the research was to determine which factors from the UTAUT2 model significantly influence the level of acceptance and frequency of ChatGPT usage. Based on quantitative research conducted on a sample of 163 respondents, the results showed that "psychological" factors have a greater influence than "technical" ones. The thesis also discusses the ethical challenges associated with the use of AI in education. The research findings can serve as a guide for creating effective and ethical rules for the integration of artificial intelligence into the educational environment. |
Keywords: |
UTAUT2; Artificial intelligence; acceptance rate; ethics |
Information about study
Study programme: |
Management |
Type of study programme: |
Bakalářský studijní program |
Assigned degree: |
Bc. |
Institutions assigning academic degree: |
Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: |
|
Department: |
|
Information on submission and defense
Date of assignment: |
18. 2. 2024 |
Date of submission: |
30. 4. 2025 |
Date of defense: |
2025 |
Files for download
The files will be available after the defense of the thesis.