Thesis title: |
Vnímání emocionálních a racionálních apelů v sociální reklamě |
Author: |
Hamerová, Tereza |
Thesis type: |
Diplomová práce |
Supervisor: |
Šimůnková, Klára |
Opponents: |
- |
Thesis language: |
Česky |
Abstract: |
Diplomová práce se zaměřuje na vnímání sociálního marketingu u příjemců z generačních skupin Z a Alfa, přičemž identifikuje, komparuje a zhodnocuje rozdíly ve vnímání emocionálních a racionálních apelů. Zároveň identifikuje klíčová témata sociálního marketingu v České republice. Teoretická část vymezuje problematiku a její kontext, zatímco výzkumná část kombinuje focus groups a dotazníkové šetření k analýze, testování hypotéz a interpretaci výsledků. Závěrem jsou zodpovězeny výzkumné otázky, popsána omezení výzkumu a navrženy podněty k další diskusi. |
Keywords: |
dopad na příjemce; sociální marketing; racionální a emocionální apely; vnímání příjemce; generace |
Thesis title: |
Perception of Emotional and Rational Appeals in Social Advertising |
Author: |
Hamerová, Tereza |
Thesis type: |
Diploma thesis |
Supervisor: |
Šimůnková, Klára |
Opponents: |
- |
Thesis language: |
Česky |
Abstract: |
The thesis focuses on the perception of social marketing among the Z and Alpha generation groups, identifying, comparing and evaluating the differences in the perception of emotional and rational appeals. It also identifies the key themes of social marketing in the Czech Republic. The theoretical part defines the issues and their context, while the empirical part combines focus groups and questionnaire surveys for analysis, hypothesis testing and interpretation of results. Finally, the research questions are answered, limitations of the research are described and suggestions for further discussion are offered. |
Keywords: |
social marketing; rational and emotional appeals; impact on recipient ; recipient perception; generation |
Information about study
Study programme: |
Management |
Type of study programme: |
Magisterský studijní program |
Assigned degree: |
Ing. |
Institutions assigning academic degree: |
Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: |
|
Department: |
|
Information on submission and defense
Date of assignment: |
13. 2. 2024 |
Date of submission: |
30. 4. 2025 |
Date of defense: |
2025 |
Files for download
The files will be available after the defense of the thesis.