Perception of Emotional and Rational Appeals in Social Advertising

Thesis title: Vnímání emocionálních a racionálních apelů v sociální reklamě
Author: Hamerová, Tereza
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Šimůnková, Klára
Opponents: -
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na vnímání sociálního marketingu u příjemců z generačních skupin Z a Alfa, přičemž identifikuje, komparuje a zhodnocuje rozdíly ve vnímání emocionálních a racionálních apelů. Zároveň identifikuje klíčová témata sociálního marketingu v České republice. Teoretická část vymezuje problematiku a její kontext, zatímco výzkumná část kombinuje focus groups a dotazníkové šetření k analýze, testování hypotéz a interpretaci výsledků. Závěrem jsou zodpovězeny výzkumné otázky, popsána omezení výzkumu a navrženy podněty k další diskusi.
Keywords: dopad na příjemce; sociální marketing; racionální a emocionální apely; vnímání příjemce; generace
Thesis title: Perception of Emotional and Rational Appeals in Social Advertising
Author: Hamerová, Tereza
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Šimůnková, Klára
Opponents: -
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis focuses on the perception of social marketing among the Z and Alpha generation groups, identifying, comparing and evaluating the differences in the perception of emotional and rational appeals. It also identifies the key themes of social marketing in the Czech Republic. The theoretical part defines the issues and their context, while the empirical part combines focus groups and questionnaire surveys for analysis, hypothesis testing and interpretation of results. Finally, the research questions are answered, limitations of the research are described and suggestions for further discussion are offered.
Keywords: social marketing; rational and emotional appeals; impact on recipient ; recipient perception; generation

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty:
Department:

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 2. 2024
Date of submission: 30. 4. 2025
Date of defense: 2025

Files for download

The files will be available after the defense of the thesis.

    Last update: