Influence of influencer credibility on Generation Z's purchasing behaviour towards environmentally friendly products

Thesis title: Vliv důvěryhodnosti influencerů na nákupní chování generace Z k environmentálně šetrným produktům
Author: Nečasová, Veronika
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Kincl, Tomáš
Opponents: -
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce zkoumá, jak atraktivita, odbornost a důvěryhodnost influence-rů ovlivňují postoje generace Z k environmentálně šetrným produk-tům a jakou roli v tomto vztahu hrají environmentální znalosti. Sleduje také, zda absolvování kurzu zaměřeného na udržitelnost zvyšuje úroveň těchto znalostí. Výzkum (n = 149) je analyzován regresní ana-lýzou v Jamovi. Výsledky potvrzují vliv atraktivity a důvěryhodnosti na postoje a ukazují, že absolvování kurzu významně zvyšuje envi-ronmentální znalosti.
Keywords: influencer marketing; důvěryhodnost; generace Z; environmentálně šetrné produkty; nákupní záměr
Thesis title: Influence of influencer credibility on Generation Z's purchasing behaviour towards environmentally friendly products
Author: Nečasová, Veronika
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kincl, Tomáš
Opponents: -
Thesis language: Česky
Abstract:
The paper examines how the attractiveness, expertise and credibility of influencers influence the attitudes of Generation Z towards environmentally friendly products and what role environmental knowledge plays in this relationship. It also investigates whether completing a sustainability course increases the level of this knowledge. The research (n = 149) is analysed using regression analysis in Yam. The results confirm the effect of attractiveness and credibility on attitudes and show that completing the course significantly increases environmental knowledge.
Keywords: environmentally friendly products,; influencer marketing; credibility; generation Z; purchase intent

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 2. 2024
Date of submission: 30. 4. 2025
Date of defense: 2025

Files for download

The files will be available after the defense of the thesis.

    Last update: