Thesis title: |
Vliv důvěryhodnosti influencerů na nákupní chování generace Z k environmentálně šetrným produktům |
Author: |
Nečasová, Veronika |
Thesis type: |
Diplomová práce |
Supervisor: |
Kincl, Tomáš |
Opponents: |
- |
Thesis language: |
Česky |
Abstract: |
Práce zkoumá, jak atraktivita, odbornost a důvěryhodnost influence-rů ovlivňují postoje generace Z k environmentálně šetrným produk-tům a jakou roli v tomto vztahu hrají environmentální znalosti. Sleduje také, zda absolvování kurzu zaměřeného na udržitelnost zvyšuje úroveň těchto znalostí. Výzkum (n = 149) je analyzován regresní ana-lýzou v Jamovi. Výsledky potvrzují vliv atraktivity a důvěryhodnosti na postoje a ukazují, že absolvování kurzu významně zvyšuje envi-ronmentální znalosti. |
Keywords: |
influencer marketing; důvěryhodnost; generace Z; environmentálně šetrné produkty; nákupní záměr |
Thesis title: |
Influence of influencer credibility on Generation Z's purchasing behaviour towards environmentally friendly products |
Author: |
Nečasová, Veronika |
Thesis type: |
Diploma thesis |
Supervisor: |
Kincl, Tomáš |
Opponents: |
- |
Thesis language: |
Česky |
Abstract: |
The paper examines how the attractiveness, expertise and credibility of influencers influence the attitudes of Generation Z towards environmentally friendly products and what role environmental knowledge plays in this relationship. It also investigates whether completing a sustainability course increases the level of this knowledge. The research (n = 149) is analysed using regression analysis in Yam. The results confirm the effect of attractiveness and credibility on attitudes and show that completing the course significantly increases environmental knowledge. |
Keywords: |
environmentally friendly products,; influencer marketing; credibility; generation Z; purchase intent |
Information about study
Study programme: |
Management |
Type of study programme: |
Magisterský studijní program |
Assigned degree: |
Ing. |
Institutions assigning academic degree: |
Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: |
Faculty of Management |
Department: |
Department of Management |
Information on submission and defense
Date of assignment: |
11. 2. 2024 |
Date of submission: |
30. 4. 2025 |
Date of defense: |
2025 |
Files for download
The files will be available after the defense of the thesis.