Online shops as a service to entrepreneurs

Thesis title: Elektronické obchody jako služba podnikatelům
Author: Kukačka, Pavel
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Gála, Libor
Opponents: Červenková, Marie
Thesis language: Česky
Abstract:
Hlavním cílem této práce je podpoření podnikatele při výběru řešení internetového obchodu poskytovaného formou pronájmu. Tento cíl byl naplněn vytvořením v zásadě jednoduchého metodického postupu snadno aplikovatelného podnikateli, kteří nedisponují technickými znalostmi a chtěli by využít možnosti řešení internetového obchodu formou pronájmu služby. Zmíněný metodický postup je zároveň největším přínosem. Práce je strukturována do tří hlavních částí. První část poskytuje úvod do problematiky, poukazuje na výhody a nevýhody internetového obchodování, a to jak z pohledu podnikatele, tak i zákazníka a zároveň hodnotí aktuální situaci internetového obchodování na českém trhu. Druhá část popisuje dostupné možnosti (kategorie) založení internetového obchodu. Třetí část navazuje na poznatky částí předchozích a pomocí širokého spektra kritérií vytváří ucelenou metodiku pro výběr konkrétního řešení realizovaného formou pronájmu.
Keywords: internetový obchod; hotová řešení; e-shop
Thesis title: Online shops as a service to entrepreneurs
Author: Kukačka, Pavel
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Gála, Libor
Opponents: Červenková, Marie
Thesis language: Česky
Abstract:
The main goal of this thesis is to encourage entrepreneur in the choice of online shop solutions offered by way of rent. This goal has been fulfilled by the creation of a simple methodical procedure easily applicable by entrepreneurs, who do not have technical knowledge and would like to use the online shop solutions through rental services. That methodology is the largest contribution of this thesis. The thesis is divided into three main parts. The first section provides an introduction to the problem, highlights the advantages and disadvantages of Internet commerce, both from the perspective of entrepreneurs as well as customers and evaluates the current situation of Internet trading on the Czech market. The second part describes the available options (categories) of establishing the online shop. The third part builds on the findings of previous parts and by using a wide range of criteria, it creates a complex methodology for the selection of specific solution implemented by way of rent.
Keywords: electronic commerce; e-shop; online shop

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informatika
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information Technologies

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 9. 2008
Date of submission: 1. 1. 2009
Date of defense: 19. 1. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/13568/podrobnosti

Files for download

    Last update: