Marketing Strategy Proposal for Candycane Coffee Company

Thesis title: Návrh marketingové strategie společnosti Candycane coffee
Author: Bernatská, Josefína
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Říha, David
Opponents: Hakl Bojdová, Hana
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je navrhnout marketingovou strategii pro společnost Candycane coffee, která povede ke zvýšení povědomí o značce mezi kavárnami a spotřebiteli a k upevnění její pozice na trhu s výběrovou kávou. Teoretická část práce se věnuje definici klíčových marketingových pojmů, principům strategického plánování a specifikům trhu s kávou. Praktická část se zaměřuje na analýzu vnějšího a vnitřního prostředí prostřednictvím PESTEL analýzy, Porterova modelu pěti sil a SWOT analýzy. Součástí práce je rovněž realizace a vyhodnocení marketingového výzkumu formou dotazníkového šetření. Na základě získaných poznatků ze situační analýzy, hloubkových rozhovorů se spolumajiteli a marketingového výzkumu je navržena marketingová strategie doplněna o konkrétní doporučení pro její realizaci.
Keywords: marketing; strategie; marketingový výzkum; marketingový mix; pražírna kávy
Thesis title: Marketing Strategy Proposal for Candycane Coffee Company
Author: Bernatská, Josefína
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Říha, David
Opponents: Hakl Bojdová, Hana
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is to propose an effective marketing strategy for the company Candycane coffee in order to increase brand awareness among cafés and consumers and to strengthen the company's position in the specialty coffee market. The theoretical part of the theses is dedicated to the definition of key marketing concepts, the principles of strategic planning and the specifics of the coffee market. The practical part focuses on the analysis of the external and internal environment through PESTEL analysis, Porter's Five Forces Model and SWOT analysis. The thesis also includes the implementation and evaluation of marketing research in the form of a questionnaire survey. Based on the findings from the situational analysis, in-depth interview with the co-founders and marketing research, a marketing strategy is proposed, and specific recommendations for its implementation are formulated.
Keywords: strategy; marketing research; marketing mix; coffee roastery; marketing

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 6. 2024
Date of submission: 5. 5. 2025
Date of defense: 2025

Files for download

The files will be available after the defense of the thesis.

    Last update: