Thesis title: |
Návrh marketingové strategie společnosti Candycane coffee |
Author: |
Bernatská, Josefína |
Thesis type: |
Bakalářská práce |
Supervisor: |
Říha, David |
Opponents: |
Hakl Bojdová, Hana |
Thesis language: |
Česky |
Abstract: |
Cílem této bakalářské práce je navrhnout marketingovou strategii pro společnost Candycane coffee, která povede ke zvýšení povědomí o značce mezi kavárnami a spotřebiteli a k upevnění její pozice na trhu s výběrovou kávou. Teoretická část práce se věnuje definici klíčových marketingových pojmů, principům strategického plánování a specifikům trhu s kávou. Praktická část se zaměřuje na analýzu vnějšího a vnitřního prostředí prostřednictvím PESTEL analýzy, Porterova modelu pěti sil a SWOT analýzy. Součástí práce je rovněž realizace a vyhodnocení marketingového výzkumu formou dotazníkového šetření. Na základě získaných poznatků ze situační analýzy, hloubkových rozhovorů se spolumajiteli a marketingového výzkumu je navržena marketingová strategie doplněna o konkrétní doporučení pro její realizaci. |
Keywords: |
marketing; strategie; marketingový výzkum; marketingový mix; pražírna kávy |
Thesis title: |
Marketing Strategy Proposal for Candycane Coffee Company |
Author: |
Bernatská, Josefína |
Thesis type: |
Bachelor thesis |
Supervisor: |
Říha, David |
Opponents: |
Hakl Bojdová, Hana |
Thesis language: |
Česky |
Abstract: |
The aim of this bachelor thesis is to propose an effective marketing strategy for the company Candycane coffee in order to increase brand awareness among cafés and consumers and to strengthen the company's position in the specialty coffee market. The theoretical part of the theses is dedicated to the definition of key marketing concepts, the principles of strategic planning and the specifics of the coffee market. The practical part focuses on the analysis of the external and internal environment through PESTEL analysis, Porter's Five Forces Model and SWOT analysis. The thesis also includes the implementation and evaluation of marketing research in the form of a questionnaire survey. Based on the findings from the situational analysis, in-depth interview with the co-founders and marketing research, a marketing strategy is proposed, and specific recommendations for its implementation are formulated. |
Keywords: |
strategy; marketing research; marketing mix; coffee roastery; marketing |
Information about study
Study programme: |
Podniková ekonomika a management |
Type of study programme: |
Bakalářský studijní program |
Assigned degree: |
Bc. |
Institutions assigning academic degree: |
Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: |
Faculty of Business Administration |
Department: |
Department of Marketing |
Information on submission and defense
Date of assignment: |
19. 6. 2024 |
Date of submission: |
5. 5. 2025 |
Date of defense: |
2025 |
Files for download
The files will be available after the defense of the thesis.