Application of the design thinking methodology for UI redesign and UX optimization in a video game

Thesis title: Využití metodiky design thinking pro redesign UI a optimalizaci UX ve videohře
Author: Rathouský, Petr
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Kania, Karolina Anna
Opponents: Novotný, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá tématem redesignu uživatelského rozhraní a uživatelské zkušenosti v oblasti videoherních rozhraní, konkrétně v kontextu videohry Hunt: Showdown 1896. Cílem práce je navrhnout prototyp úprav uživatelského rozhraní a uživatelské zkušenosti v rámci rozhraní hlavního menu live service videohry Hunt: Showdown 1896 pomocí metodiky design thinking. Práce nejprve představuje současný videoherní trh, užití live service modelu pro zpeněžení videoher, základní principy UX a UI designu a jejich specifika v kontextu videoher. Následně práce představuje provedenou analýza současného stavu UX a UI videohry a rešerše konkurenčních řešení. K identifikaci problémů, potřeb a očekávání hráčů hry byla využita metoda uživatelské testování. Pro zpracování a vyhodnocení testování byla využita metoda tematická analýza v aplikaci Condens. Výsledkem práce jsou popsaná témata obsahující zjištění o problémech a preferencích hráčů a otestovaný prototyp úprav UX a UI napříč hlavními uživatelskými flows v hlavním menu videohry. V závěru práce je reflektováno na aplikaci metodiky design thinking v oblasti videoher a jsou poskytnuty doporučení pro další rozvoj a úpravy UX videohry na základě výzkumu s hráči.
Keywords: Hunt: Showdown 1896; UX design; hlavní menu; videohry; UX výzkum; Design thinking
Thesis title: Application of the design thinking methodology for UI redesign and UX optimization in a video game
Author: Rathouský, Petr
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kania, Karolina Anna
Opponents: Novotný, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis deals with the topic of user interface and user experience redesign in video game interfaces, specifically in the context of the video game Hunt: Showdown 1896. The aim of the thesis is to create a prototype of user interface and user experience redesign within the main menu interface of the live service video game Hunt: Showdown 1896 using the design thinking methodology. The thesis first introduces the current video game market, the use of the live service model for monetizing video games, the basic principles of UX and UI design and their specifics in the context of video games. Subsequently, the thesis presents an analysis of the current state of video game UX and UI and a research of competing solutions. A user testing method was used to identify the problems, needs and expectations of the game's players. The thematic analysis method in Condens was used to process and evaluate the testing. The results of the thesis are the described themes containing the findings about the players' problems and preferences and a tested prototype of UX and UI modifications across the main user flows in the main menu of the video game. The thesis concludes by reflecting on the application of design thinking methodology in the video game context and providing recommendations for further development and modification of the video game UX based on the research with players.
Keywords: Design thinking; main menu; Hunt: Showdown 1896; UX design; UX research; videogames

Information about study

Study programme: Informační systémy a technologie/UX výzkum a design
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Multimedia

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 4. 2024
Date of submission: 5. 5. 2025
Date of defense: 2025

Files for download

The files will be available after the defense of the thesis.

    Last update: