Proposal for Improving Communication of Prague University of Economics and Business on Social Media

Thesis title: Návrh na zlepšení komunikace Vysoké školy ekonomické v Praze na sociálních sítích
Author: Kopecká, Natálie
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Macháčková, Kateřina
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na marketingovou komunikaci Vysoké školy ekonomické v Praze (VŠE) na sociálních sítích. V teoretické části vychází z rámce metody 5M, praktická část kombinuje sekundární data (MML-TGI, analýza sociálních sítí VŠE a konkurenčních škol) a primární výzkum (rozhovor s vedoucí PR a marketingu, dotazník mezi středoškoláky, focus group se studenty VŠE). Výzkum odhalil silnou pozici VŠE na LinkedInu, ale slabší výkon na Instagramu a YouTube, které jsou klíčové pro mladší publikum. Práce formuluje konkrétní doporučení ke zlepšení s cílem zvýšit účinnost online komunikace a atraktivitu školy pro budoucí uchazeče.
Keywords: marketing; sociální sítě; Vysoká škola ekonomická; VŠE; komunikace; metoda 5M; Instagram; Facebook; LinkedIn; X; YouTube; MML-TGI; média
Thesis title: Proposal for Improving Communication of Prague University of Economics and Business on Social Media
Author: Kopecká, Natálie
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Macháčková, Kateřina
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis focuses on the marketing communication of the Prague University of Economics and Business (VŠE) on social media. The theoretical part is based on the 5M method framework, while the practical part combines secondary data (MML-TGI, analysis of VŠE’s and competing universities’ social media) with primary research (an interview with the Head of PR and Marketing, a questionnaire among high school students, and a focus group with VŠE students). The research revealed a strong presence of VŠE on LinkedIn but weaker performance on Instagram and YouTube, which are crucial for reaching a younger audience. The thesis formulates specific recommendations for improvement, aiming to enhance the effectiveness of online communication and the university's appeal to prospective students.
Keywords: marketing; X; YouTube; Facebook; 5M framework; Prague University of Economics and Business; social media; LinkedIn; MML-TGI; media; communication; Instagram

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 5. 10. 2024
Date of submission: 8. 5. 2025
Date of defense: 2025

Files for download

The files will be available after the defense of the thesis.

    Last update: