Thesis title: |
Online marketingová komunikační strategie společnosti Babičkin dvor, a.s. se zaměřením na sociální sítě |
Author: |
Jedličková, Karolína |
Thesis type: |
Bakalářská práce |
Supervisor: |
Procházková, Markéta |
Opponents: |
- |
Thesis language: |
Česky |
Abstract: |
Tématem této bakalářská práce je online marketingová komunikace společnosti Babičkin dvor, a.s., se zaměřením na sociální síť Instagram jako hlavního komunikačního kanálu společnosti. Cílem práce je zhodnotit stávající online komunikační strategii, identifikovat příležitosti a hrozby, silné a slabé stránky online komunikace a na základě kombinace kvantitativního a kvalitativního výzkumu navrhnout konkrétní kroky vedoucí k jejímu zefektivnění. Teoretická část vymezuje klíčové pojmy z oblasti marketingu, analytických metod v marketingu, online komunikace, sociálních sítí a aktuálních trendů. V praktické části byly využity metody obsahové analýzy a PESTEL a SWOT analýzy. Dále byly realizovány dva hloubkové rozhovory, anketa a analýza interních dat společnosti. Zjištění ukazují na nedostatečnou aktivitu společnosti na sociálních sítích, přílišnou závislost na umělé inteligenci, absenci jednotné vizuální identity a na nevyužité příležitosti. Navržená strategie zahrnuje obsahová vylepšení, práci s vizuální identitou, využití mikroinfluencerů a rozšíření komunikace na další online platformy. Práce má praktický přínos nejen pro analyzovanou společnost, ale také pro marketingovou agenturu, která zajišťuje její online komunikace. Může být rovněž inspirací pro další společnosti se srovnatelným profilem. |
Keywords: |
sociální sítě; marketingová komunikace; online marketing; Instagram |
Thesis title: |
Online marketing communication strategy of Babičkin dvor, a.s. with focus on social media |
Author: |
Jedličková, Karolína |
Thesis type: |
Bachelor thesis |
Supervisor: |
Procházková, Markéta |
Opponents: |
- |
Thesis language: |
Česky |
Abstract: |
The topic of this bachelor thesis is the online marketing communication of the company Babičkin dvor, a.s., with a focus on Instagram as the company's main communication channel. The aim of the thesis is to evaluate the current communication strategy, identify opportunities and threats, strengths and weaknesses of online communication and based on a combination of quantitative and qualitative research propose specific steps to improve its effectiveness. The theoretical part defines key marketing concepts, analytical methods in marketing, online communication, social media, and current trends. The practical part applies methods such as content analysis, PESTEL and SWOT analysis. In addition, two in-depth interviews were conducted, along with a survey and internal data analysis. The findings indicate insufficient activity on social media, an excessive reliance on AI-generated content, a lack of unified visual identity, and underused communication potential. The proposed strategy includes improvements in content and visual style, cooperation with micro-influencers, and expansion to other online platforms. This thesis brings practical value not only to the company itself but also to the marketing agency managing its online presence. It may also serve as inspiration for other companies with a similar profile. |
Keywords: |
Instagram; social media; marketing communication; online marketing |
Information about study
Study programme: |
Podniková ekonomika a management |
Type of study programme: |
Bakalářský studijní program |
Assigned degree: |
Bc. |
Institutions assigning academic degree: |
Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: |
Faculty of Business Administration |
Department: |
Department of Marketing |
Information on submission and defense
Date of assignment: |
25. 6. 2024 |
Date of submission: |
8. 5. 2025 |
Date of defense: |
2025 |
Files for download
The files will be available after the defense of the thesis.