Experiential marketing as an instrument of marketing communication

Thesis title: Experiential marketing jako nástroj marketingové komunikace
Author: Hloušková, Anežka
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Dopita, Zdeněk
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na Experiential marketing a jeho využití v rámci marketingové strategie. Jejím cílem je analyzovat vliv aktivit Experiential marketingu na vztah zákazníků se značkou a na budování povědomí o značce. Teoretická část práce nabízí přehled důležitých poznatků z oblasti marketingové strategie s primárním zaměřením na marketingovou komunikaci a specificky na Experiential marketing. V metodologické části jsou následně popsány použité výzkumné metody a jsou definované výzkumné otázky a teze. Praktická část nejprve představuje aktuální trendy a reálné příklady aktivit v oblasti Experiential marketingu. Následuje vyhodnocení výsledků primárního výzkumu, který byl realizován prostřednictvím focus group a anketního šetření. Na základě analýzy získaných dat jsou formulována doporučení pro efektivní využití Experiential marketingu v praxi.
Keywords: experiential marketing; marketingová komunikace; marketingová strategie; emoce; zážitek
Thesis title: Experiential marketing as an instrument of marketing communication
Author: Hloušková, Anežka
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Dopita, Zdeněk
Thesis language: Česky
Abstract:
The Master's thesis examines Experiential marketing and its role within marketing strategy. The primary objective is to analyze the influence of Experiential marketing activities on customer-brand relationships and the development of brand awareness. The theoretical section provides a comprehensive overview of key concepts in marketing strategy, with particular emphasis on marketing communication and, specifically, Experiential marketing. The methodological section outlines the research methods employed and defines the research questions and hypotheses. The practical part examines current trends and examples of experiential marketing, evaluates primary research results from a focus group and survey, and proposes recommendations for effective implementation.
Keywords: Experiential Marketing; Marketing Communication; Marketing Strategy; Experience; Emotions

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 5. 2024
Date of submission: 8. 5. 2025
Date of defense: 16. 6. 2025
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/88531/podrobnosti

Files for download

    Last update: