Marketing Campaigns for Fundraising of INEX-SDA

Thesis title: Marketingové kampaně pro fundraising INEX-SDA
Author: Zezulová, Michaela
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Bartók, Július
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce je zaměřena na marketingové kampaně pro fundraising neziskové organizace INEX-SDA. Cílem práce je zhodnotit marketingovou strategii fundraisingu za účelem získat nové dárce. V práci byly použity tři výzkumné metody – situační analýza fundraisingových kampaní INEX-SDA, expertní rozhovor s ředitelkou a s pracovníkem marketingu a PR organizace a dotazníkové šetření. Výsledky ukázaly, že vnímání současné kampaně je spíše průměrně atraktivní. Mezi doporučeními bylo zvýšení medializace, vylepšení vizuálního zpracování a konkrétnější komunikaci účelu daru. Pokud budou dané návrhy a doporučení naplněny, tak může organizace efektivně oslovit širokou veřejnost a zvýšit počet svých dárců.
Keywords: fundraising; marketingové kampaně; neziskové organizace; marketing neziskových organizací
Thesis title: Marketing Campaigns for Fundraising of INEX-SDA
Author: Zezulová, Michaela
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Bartók, Július
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor’s thesis focuses on marketing campaigns for fundraising for the nonprofit organization INEX-SDA. The aim of the thesis is to evaluate the fundraising marketing strategy in order to attract new donors. Three research methods were used in the thesis – a situational analysis of INEX-SDA's fundraising campaigns, an expert interview with the organization’s director and a marketing and PR specialist, and a questionnaire survey. The results showed that the current campaign is perceived as moderately attractive. Among the recommendations were increased media coverage, improved visual presentation, and more specific communication of the donation’s purpose. If these suggestions and recommendations are implemented, the organization can effectively reach a wider audience and increase its donor base.
Keywords: fundraising; nonprofit marketing; marketing campaigns; nonprofit organizations

Information about study

Study programme: Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 4. 2024
Date of submission: 10. 5. 2025
Date of defense: 2025

Files for download

The files will be available after the defense of the thesis.

    Last update: