The development of a marketing strategy for a technology startup

Thesis title: Tvorba marketingovej stratégie pre technologický startup
Author: Beneková, Laura
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Raja, Marek
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Táto diplomová práca sa zaoberá marketingom startupu, ktorý vyvíja no-code platformu s flexibilnými databázami na správu projektov. Cieľom je navrhnúť efektívnu marketingovú stratégiu, ktorá startupu umožní úspešný vstup na B2B trh a zisk konkurenčnej výhody. Metodologicky práca kombinuje kvantitatívny (dotazník, n = 134) a kvalitatívny výskum (5 hĺbkových rozhovorov), doplnený situačnou analýzou (PESTLE, VRIO, SWOT) a podrobným preskúmaním 8 konkurentov pomocou frekvenčnej a obsahovej analýzy 4P. Výsledky ukázali, že potenciálni zákazníci uprednostňujú intuitívne a jednoduché nástroje, ktoré im umožňujú zredukovať počet používaných softvérových riešení. Hlavným faktorom sú funkcie a cena. Na základe zistení bol navrhnutý positioning pre ApexLoop ako flexibilné, cenovo dostupné riešenie v lokálnom jazyku pre firmy bez technického zázemia. Marketingový mix odporúča jasné zadefinované funkcie v 3 skupinách, freemium model, intuitívny onboarding, komunikáciu zameranú na jednoduchosť, odbúravanie obáv a edukáciu. Výstupy sú aplikovateľné ako praktický návod pre startup pri vstupe konkurenčný B2B SaaS trh.
Keywords: marketing; marketingová stratégia; marketingový mix; positioning; SaaS; no-code
Thesis title: Tvorba marketingovej stratégie pre technologický startup
Author: Beneková, Laura
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Raja, Marek
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá marketingem startupu, který vyvíjí no-code platformu s flexibilními databázemi pro řízení projektů. Cílem je navrhnout efektivní marketingovou strategii, která startupu umožní úspěšný vstup na B2B trh a získání konkurenční výhody. Metodologicky práce kombinuje kvantitativní výzkum (dotazník, n = 134) a kvalitativní výzkum (5 hloubkových rozhovorů), doplněné situační analýzou (PESTLE, VRIO, SWOT) a podrobným zkoumáním osmi konkurentů pomocí frekvenční a obsahové analýzy 4P. Výsledky ukázaly, že potenciální zákazníci preferují intuitivní a jednoduché nástroje, které jim umožňují snížit počet používaných softwarových řešení. Hlavními rozhodovacími faktory jsou funkce a cena. Na základě zjištění byl navržen positioning pro ApexLoop jako flexibilní, cenově dostupné řešení v lokálním jazyce pro firmy bez technického zázemí. Marketingový mix doporučuje jasně definované funkce rozdělené do tří skupin, freemium model, intuitivní onboarding a komunikaci zaměřenou na jednoduchost, odbourávání obav a edukaci. Výstupy slouží jako praktický návod pro startup při vstupu na konkurenční B2B SaaS trh.
Keywords: marketing; marketingová strategie; marketingový mix; positioning; no-code; SaaS
Thesis title: The development of a marketing strategy for a technology startup
Author: Beneková, Laura
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Raja, Marek
Thesis language: Slovensky
Abstract:
This thesis explores the marketing of a startup developing a no-code platform with flexible databases for project management. Its goal is to design an effective marketing strategy that will enable the startup to successfully enter the B2B market and gain a competitive advantage. Methodologically, the thesis combines quantitative research (questionnaire, n = 134) and qualitative research (5 in-depth interviews), supplemented by a situational analysis (PESTLE, VRIO, SWOT) and a detailed examination of eight competitors using frequency and content analysis of the 4Ps. The results show that potential customers prefer intuitive and simple tools that allow them to reduce the number of software solutions they use. The main decision factors are features and pricing. Based on the findings, ApexLoop is positioned as a flexible, affordable solution in the local language for companies without technical expertise. The recommended marketing mix includes clearly defined features in three groups, a freemium model, intuitive onboarding, and communication focused on simplicity, addressing concerns, and education. The outcomes serve as a practical guide for the startup when entering the competitive B2B SaaS market.
Keywords: positioning; marketing; marketing strategy; marketing mix; SaaS; no-code

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 8. 2024
Date of submission: 10. 5. 2025
Date of defense: 16. 6. 2025
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/89043/podrobnosti

Files for download

    Last update: