Analysis and evaluation of the marketing plan of the selected company

Thesis title: Analýza a zhodnotenie marketingového plánu vybranej spoločnosti
Author: Feldsamová, Nika
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Dvořáková, Michaela
Opponents: -
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Táto práca sa zaoberá nástrojmi marketingu a dopadom na ľudí trpiacich na autoimunitné ochorenie s názvom celiakia. Cieľom práce je analýza a zhodnotenie marketingového plánu danej spoločnosti so zameraním na špecializované potraviny v meste Martin a spracovanie návrhu na zlepšenie. Teoretická časť definuje základné pojmy marketingového mixu, SWOT a PESTLE analýzu a niečo málo o ochorení, ktoré spôsobuje ľuďom doživotné obmedzenie v stravovaní. Praktická časť zahŕňa vlastný výskum zameraný na zistenie preferencií spotrebiteľov bezlepkových potravín, ktorý nakupujú v danom obchode, ktorý sa robí pomocou dotazníkového šetrenia spolu s osobným rozhovorom majiteľa spoločnosti. Z rozboru zistených údajov tohto výskumu sú vytvorené závery a navrhnuté zmeny, ktoré by mali spoločnosti prispieť k ešte väčšej prosperite a zlepšenia marketingu.
Keywords: Marketing; Marketingový mix; Bezlepkové potraviny
Thesis title: Analýza a zhodnocení marketingového plánu vybrané společnosti
Author: Feldsamová, Nika
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Dvořáková, Michaela
Opponents: -
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Tato práce se zabývá marketingovými nástroji a jejich dopadem na lidi trpící autoimunitním onemocněním zvaným celiakie. Cílem práce je analýza a zhodnocení marketingového plánu dané společnosti se zaměřením na specializované potraviny ve městě Martin a zpracování návrhu na zlepšení. Teoretická část definuje základní pojmy marketingového mixu, SWOT a PESTLE analýzu a něco málo o nemoci, která způsobuje lidem celoživotní omezení ve stravování. Praktická část zahrnuje vlastní výzkum zaměřený na zjištění preferencí spotřebitelů bezlepkových potravin, které nakupují v daném obchodě, který je prováděn pomocí dotazníkového šetření spolu s osobním rozhovorem majitele společnosti. Na základě analýzy údajů získaných z tohoto výzkumu jsou vyvozeny závěry a navrženy změny, které by měly společnosti přispět k ještě větší prosperitě a zlepšení marketingu.
Keywords: Bezlepkové potraviny; Marketing; Marketingový mix
Thesis title: Analysis and evaluation of the marketing plan of the selected company
Author: Feldsamová, Nika
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Dvořáková, Michaela
Opponents: -
Thesis language: Slovensky
Abstract:
This thesis focuses on marketing tools and the impact on people suffering from an autoimmune disease called celiac disease. The aim of the thesis is to analyze and evaluate the marketing plan of a given company focusing on specialised foods in the city of Martin and to elaborate a proposal for improvement. The theoretical part defines the basic concepts of the marketing mix, SWOT and PESTLE analysis and a little bit about the disease that causes people a lifelong dietary restriction. The practical part includes the actual research aimed at finding out the preferences of gluten-free food consumers who shop in a given store, which is done by means of a questionnaire survey along with self-observation. From the analysis of the data found from this research, conclusions are drawn and changes are suggested to help the company prosper even more and improve its marketing.
Keywords: Marketing; Marketing mix; Gluten free food

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 1. 2025
Date of submission: 11. 5. 2025
Date of defense: 2025

Files for download

The files will be available after the defense of the thesis.

    Last update: