Recommendation engine for users of a gaming platform
Thesis title: | Recommendation engine pro uživatele herní platformy |
---|---|
Author: | Janáček, Jan |
Thesis type: | Bakalářská práce |
Supervisor: | Sládek, Pavel |
Opponents: | Maryška, Miloš |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | Bakalářská práce se zabývá problematikou doporučovacích systémů a implementací vlastního systému. V internetovém světě se společnost se systémy, bez kterých by byl každý nucen procházet tisíce položek ve snaze nalézt jemu relevantní, potkává na denní bázi. Přístupy k doporučování se značně liší a způsoby kterými k cíli dochází také. Práce vysvětluje rozdíly těchto přístupů a přináší vhled do problémů, se kterými se různé strategie potkávají. Oblast prodeje videoher se rozmachu doporučovacích systému nevyhnula. Platforma Steam, která ve svém odvětví dominuje nabízí pro každého uživatele personalizovaný seznam položek a tím zvyšuje konverzi a spokojenost uživatele s platformou. Práce obsahuje postup implementace vlastního doporučovacího systému a informuje čtenáře o vybraných strategiích. Výsledkem práce je funkční systém s uživatelským rozhráním a doporučovací logikou, která uživateli na základě unikátního ID přidělí seznam ideálních titulů k zakoupení. |
Keywords: | doporučovací systém; Steam; videohry; obsahově orientované doporučování; python; Flask |
Thesis title: | Recommendation engine for users of a gaming platform |
---|---|
Author: | Janáček, Jan |
Thesis type: | Bachelor thesis |
Supervisor: | Sládek, Pavel |
Opponents: | Maryška, Miloš |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | The bachelor thesis deals with the issue of recommender systems and implementation of the system itself. In the age of the internet, society encounters these systems on a daily basis, without which everyone would be forced to browse through thousands of items in an attempt to find relevant ones. Approaches to recommending vary greatly and the means by which the goal is reached also vary. This paper explains the differences in these approaches and provides insight into the problems encountered by different strategies. The field of video game sales has not escaped the boom in recommender systems. The Steam platform, which dominates in its circle, offers a personalized list of items for each user, thus increasing conversion and user satisfaction with the platform. This paper presents the process of implementing a custom recommendation system and informs the reader about selected strategies. The result of the work is a functional system with a user interface and recommendation logic that assigns a list of ideal titles for a user to purchase based on a unique ID. |
Keywords: | python; Flask; Steam; video games; recommender system; content-based filtering |
Information about study
Study programme: | Aplikovaná informatika |
---|---|
Type of study programme: | Bakalářský studijní program |
Assigned degree: | Bc. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of Informatics and Statistics |
Department: | Department of Information Technologies |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 27. 12. 2024 |
---|---|
Date of submission: | 12. 5. 2025 |
Date of defense: | 17. 6. 2025 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/90873/podrobnosti |