Thesis title: |
Vývoj 2D textové hry v enginu Unity s využitím jazyka C# |
Author: |
Guan, Xueting |
Thesis type: |
Bakalářská práce |
Supervisor: |
Bruckner, Tomáš |
Opponents: |
Vencovský, Filip |
Thesis language: |
Česky |
Abstract: |
Vývoj 2D narativní hry s historickým čínským pozadím přináší výzvy jak technického, tak kulturního charakteru. Práce se zaměřuje na vytvoření funkčního softwarového prototypu, jehož děj je zasazen do období dynastie Tchang a je vystavěn na principech nelineárního vyprávění. Hlavním cílem bylo nejen navrhnout interaktivní systém dialogů s volbou identity a větvením příběhu, ale zároveň prozkoumat možnosti, jak lze prostřednictvím herního média zprostředkovat kulturní dědictví. Technická realizace probíhala v herním enginu Unity s využitím jazyka C# a narativního nástroje Ink, který umožnil správu vícejazyčného obsahu a podmíněných dialogů. Během vývoje bylo řešeno i zobrazení čínských znaků v prostředí Unity, které si vyžádalo generování dynamického font atlasu. Funkčnost prototypu byla ověřena prostřednictvím kvantitativního a kvalitativního uživatelského testování. Výsledný produkt propojuje interaktivní herní mechaniky s narativní hloubkou a kulturní relevancí. |
Keywords: |
digitální hra; interaktivní narativ; Unity; Ink; dynastie Tchang; lokalizace; kulturní dědictví; výběr identity; dialogový systém |
Thesis title: |
Development of a 2D Text-Based Game in the Unity Engine Using the C# Language |
Author: |
Guan, Xueting |
Thesis type: |
Bachelor thesis |
Supervisor: |
Bruckner, Tomáš |
Opponents: |
Vencovský, Filip |
Thesis language: |
Česky |
Abstract: |
The development of a 2D narrative game with a historical Chinese background presents both technical and cultural challenges. This work focuses on the creation of a functional software prototype set during the Tang dynasty, built on the principles of non-linear storytelling. The primary objective was not only to design an interactive dialogue system with identity selection and story branching, but also to explore how digital games can be used to convey cultural heritage. The technical implementation was carried out using the Unity game engine, the C# programming language, and the narrative tool Ink, which enabled the management of multilingual content and conditional dialogues. During development, specific attention was paid to the rendering of Chinese characters within Unity, which required the generation of a dynamic font atlas. The prototype’s functionality was validated through both quantitative and qualitative user testing. The final product combines interactive gameplay mechanics with narrative depth and cultural relevance. |
Keywords: |
Unity; Ink; Tang dynasty; digital game; interactive narrative; multilingual localization; cultural heritage; identity selection; dialogue system |
Information about study
Study programme: |
Aplikovaná informatika |
Type of study programme: |
Bakalářský studijní program |
Assigned degree: |
Bc. |
Institutions assigning academic degree: |
Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: |
Faculty of Informatics and Statistics |
Department: |
Department of Information Technologies |
Information on submission and defense
Date of assignment: |
12. 11. 2024 |
Date of submission: |
11. 5. 2025 |
Date of defense: |
2025 |
Files for download
The files will be available after the defense of the thesis.