Communication strategy of a sport association

Thesis title: Komunikační strategie sportovního klubu
Author: Filipová, Nikola
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Zothová, Zuzana
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem efektivní komunikační strategie pro florbalový klub 1. FbK Tábor s cílem zvýšit povědomí o klubu, podpořit nábor členů a zaujmout potenciální sponzory. Práce kombinuje teoretická východiska sportovního marketingu s praktickou částí založenou na kvalitativním výzkumu. Byly realizovány dva expertní rozhovory s předsedou klubu a dvě focus group s juniorskými/dorosteneckými kategoriemi a dospělými hráči. Na základě zjištění silných a slabých stránek klubu a preferencí cílové skupiny byla vytvořena tříletá komunikační strategie kombinující online a offline aktivity. Návrh zahrnuje například zkušební tréninky, soutěže, interaktivní obsah na sociálních sítích nebo pořádání veřejných akcí. Výsledkem práce je prakticky využitelný plán komunikace, který reflektuje potřeby klubu a vychází z reálných možností jeho prostředí.
Keywords: Marketing; Komunikační mix; Sport; Marketingový výzkum
Thesis title: Communication strategy of a sport association
Author: Filipová, Nikola
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Zothová, Zuzana
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis focuses on designing an effective marketing campaign for the floorball club 1. FbK Tábor with the aim of increasing public awareness, supporting membership recruitment and attracting potential sponsors. The thesis combines theoretical foundations of sport marketing with a practical part based on qualitative research. Two expert interviews with club president and two focus groups with junior and senior players were conducted. Based on the identified strengths and weaknesses of the club and the preferences of the target group, a three-year communication strategy was developed, combining online and offline activities. The proposed plan includes for instance school outreach, competitions, interaction social media content and public events. The result is a practical communication plan that reflects the club´s needs and is adapted to its real-world context.
Keywords: Marketing; Communication mix; Sport; Marketing research

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 4. 2024
Date of submission: 11. 5. 2025
Date of defense: 2025

Files for download

The files will be available after the defense of the thesis.

    Last update: