Thesis title: |
Média jako stakeholder v disaster managementu |
Author: |
Karlovská, Anna |
Thesis type: |
Bakalářská práce |
Supervisor: |
Abíková, Jana |
Opponents: |
Cejthamr, Václav |
Thesis language: |
Česky |
Abstract: |
Tato bakalářská práce zkoumá roli médií jako jednoho z klíčových stakeholderů v oblasti disaster managementu. Cílem je identifikovat, jakým způsobem plní zkoumaná společnost svou roli v různých fázích katastrof, analyzovat související výzvy a charakterizovat specifika komerčního média. Práce kombinuje literární rešerši s kvalitativním výzkumem založeným na rozhovorech se zástupci dané mediální společnosti. Výsledky ukazují, že média hrají nezastupitelnou roli nejen při šíření informací, ale také při zprostředkovávání humanitární pomoci, formování veřejného mínění a posilování připravenosti obyvatelstva na katastrofy. Práce zdůrazňuje nutnost hlubší spolupráce mezi médii a ostatními stakeholdery, budování důvěry u konzumentů a navrhuje dané firmě doporučení pro zlepšení komunikačních strategií při katastrofách. |
Keywords: |
komunikace při katastrofách; disaster management; role médií v disaster managementu |
Thesis title: |
Media as a stakeholder in disaster management |
Author: |
Karlovská, Anna |
Thesis type: |
Bachelor thesis |
Supervisor: |
Abíková, Jana |
Opponents: |
Cejthamr, Václav |
Thesis language: |
Česky |
Abstract: |
This bachelor thesis explores the role of the media as one of the key stakeholders in disaster management. The aim is to identify how the studied company fulfils its role in different phases of disasters, to analyse the challenges involved and to characterise the specifities of the commercial media. The thesis combines a literature review with qualitative research based on interviews with representatives of the studied media company. The results show that the media play an indispensable role not only in disseminating information, but also in mediating humanitarian aid, shaping public opinion and strengthening the population’s preparedness for disasters. The thesis highlights the need for deeper collaboration between the media and other stakeholders, building trust among consumers and proposes recommendations to the studied company for improving disaster communication strategies. |
Keywords: |
role of media in disaster management ; communication during disasters; disaster management |
Information about study
Study programme: |
Podniková ekonomika a management |
Type of study programme: |
Bakalářský studijní program |
Assigned degree: |
Bc. |
Institutions assigning academic degree: |
Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: |
Faculty of Business Administration |
Department: |
Department of Management |
Information on submission and defense
Date of assignment: |
18. 12. 2024 |
Date of submission: |
12. 5. 2025 |
Date of defense: |
2025 |
Files for download
The files will be available after the defense of the thesis.