Design and Implementation of an Online Course on the Practical Use of Generative Artificial Intelligence in Marketing

Thesis title: Vytvoření vzdělávacího online kurzu pro práci s generativní umělou inteligencí v online marketingu
Author: Landa, Jakub
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Bruckner, Tomáš
Opponents: Černý, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem, tvorbou a ověřením vzdělávacího online kurzu zaměřeného na praktické využití generativní umělé inteligence v marketingu. Vychází z analýzy aktuálních trendů a konkrétních potřeb cílové skupiny, kterou tvoří podnikatelé, pracovníci v marketingu a nezávislí profesionálové v České republice. Cílem bylo vytvořit kurz srozumitelný i pro úplné začátečníky, který poskytne praktické návody, ukázky využití a prostor pro komunitní podporu. Práce využívá agilní přístup a kombinuje kvalitativní výzkum s iterativním testováním kurzu a sběrem zpětné vazby. Výsledkem bylo vytvoření funkční vzdělávací platformy, která během několika měsíců oslovila více než 1100 uživatelů v bezplatné komunitě, přes 90 členů v placené části a dosáhla více než 30 000 zhlédnutí výukových videí. Práce ukazuje, jak lze navrhnout, vytvořit a ověřit vzdělávací kurz na téma generativní umělé inteligence, který reaguje na praktické potřeby začátečníků a vychází z konkrétní zpětné vazby cílové skupiny.
Keywords: AI automatizace; komunita; generativní umělá inteligence; online kurz; vzdělávání; marketing; Skool
Thesis title: Design and Implementation of an Online Course on the Practical Use of Generative Artificial Intelligence in Marketing
Author: Landa, Jakub
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Bruckner, Tomáš
Opponents: Černý, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deals with the design, development, and validation of an educational online course focused on the practical application of generative artificial intelligence in marketing. It is based on an analysis of current trends and the specific needs of the target group, consisting of entrepreneurs, marketing professionals, and independent specialists in the Czech Republic. The goal was to create a course understandable even for complete beginners, offering practical guidance, usage examples, and space for community support. The work applies an agile approach and combines qualitative research with iterative testing of the course and feedback collection. The result was the creation of a functional educational platform that, within several months, reached more than 1,100 users in the free community, over 90 members in the paid section, and achieved more than 30,000 views of educational videos. The thesis demonstrates how to design, build, and validate an educational course on the topic of generative artificial intelligence that responds to the practical needs of beginners and is based on concrete feedback from the target audience.
Keywords: AI automation; Skool; generative artificial intelligence; education; online course; marketing; community

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information Technologies

Information on submission and defense

Date of assignment: 6. 9. 2024
Date of submission: 12. 5. 2025
Date of defense: 2025

Files for download

The files will be available after the defense of the thesis.

    Last update: