drama education and e-learning

Thesis title: Dramatická výchova a e-learning
Author: Holovská, Tereza
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Syrovátková, Jana
Opponents: Korčák, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská páce pojednává o možnosti zapojení e-learningových metod do předmětu dramatické výchovy bez narušení kvality pedagogického procesu. V teoretické části je představena dramatická výchova obecně, ve školních RVP a následně v ŠVP Střední pedagogické školy Beroun, kde probíhala praktická část práce. Následuje seznámení s e-learningem, jeho existujícími metodami a vliv na výuku, na který navazuje krátký přehled o procesu učení a jeho ovlivňující aspekty. Poslední kapitola teoretické části je věnována propojení dramatické výchovy a e-learningu, kde se nachází i přehled aplikací vhodných k zapojení do výuky. Praktickou část práce tvoří tři části, první představuje hospitace prezenční výuky, druhou dotazníkové šetření se studenty i učiteli a poslední část je praktická zkouška zapojení technologií do výuky.
Keywords: vzdělávací proces; dramatická výchova; e-learning; implementace e-learningových metod
Thesis title: drama education and e-learning
Author: Holovská, Tereza
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Syrovátková, Jana
Opponents: Korčák, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis discusses the possibility of incorporating e-learning methods into the subject of drama education without disturbing the quality of the pedagogical process. The theoretical part introduces drama education in general, in the school RVP and then in the curriculum of Střední pedagogická škola Beroun, where the practical part of the thesis took place. This is followed by an introduction to e-learning, its existing methods and its impact on learning, followed by a short overview of the learning process and its influencing aspects. The last chapter of the theoretical part is devoted to the connection between drama education and e-learning, where an overview of applications suitable to be included in teaching is also given. The practical part of the thesis consists of three parts, the first one is a hospitality of face-to-face teaching, the second one is a questionnaire survey with students and teachers and the last part is a practical test of the integration of technology in learning.
Keywords: implementation of e-learning methods; drama education; e-learning; educational process

Information about study

Study programme: Informační média a služby
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Systems Analysis

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 1. 2025
Date of submission: 12. 5. 2025
Date of defense: 2025

Files for download

The files will be available after the defense of the thesis.

    Last update: