Redesign of the Educational System for Data-Oriented Employees in a Bank
Thesis title: | Redesign vzdělávacího systému pro dataře v bance |
---|---|
Author: | Juštová, Veronika |
Thesis type: | Diplomová práce |
Supervisor: | Legnerová, Kateřina |
Opponents: | Staněk, Štěpán |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | Tato diplomová práce se zabývá redesignem vzdělávacího systému pro datově orientované zaměstnance v jedné z největších bank v České republice. Cílem práce je navrhnout nový vysoce personalizovaný model vzdělávání, který bude vycházet z analýzy aktuálních znalostí a zájmů zaměstnanců, potřeb datových týmů a strategických priorit banky. Návrh zahrnuje systematické hodnocení dovedností, individuální rozvojové plány, zavedení role Learning & Development Leada a zapojení do praktických rozvojových projektů. Hlavním podkladem pro změnu jsou hloubkové rozhovory s klíčovými stakeholdery v bance, lektory a konzumenty rozvojového obsahu, které odhalují současný stav vzdělávání, jeho nedostatky a preference zaměstnanců. Na základě těchto zjištění a aktuálních trendů ve vzdělávání práce navrhuje vylepšený framework, který nejen podporuje profesní růst datových specialistů, ale zároveň přispívá k rozvoji celé organizace tím, že propojuje vzdělávání s reálnými potřebami banky. |
Keywords: | Schopnosti; Data; Rozvoj; Vzdělávání; Dovednosti |
Thesis title: | Redesign of the Educational System for Data-Oriented Employees in a Bank |
---|---|
Author: | Juštová, Veronika |
Thesis type: | Diploma thesis |
Supervisor: | Legnerová, Kateřina |
Opponents: | Staněk, Štěpán |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | This thesis focuses on redesigning the educational system for data-oriented employees in one of the largest banks in the Czech Republic. The objective is to propose a highly personalized learning model based on an analysis of employees' current knowledge and interests, the needs of data teams, and the bank's strategic priorities. The proposed model includes systematic skills assessment, individual development plans, the introduction of the Learning & Development Lead role, and engagement in practical development projects. The primary foundation for this redesign consists of in-depth interviews with key stakeholders in the bank, lecturers, and consumers of educational content, which reveal the current state of education, its shortcomings, and employee preferences. Based on these findings and current trends in employee training, the thesis proposes an improved framework that not only supports the professional growth of data specialists, but also contributes to the development of the entire organization by connecting training with the real needs of the bank. |
Keywords: | Data; Development; Education; Abilities; Skills |
Information about study
Study programme: | Management |
---|---|
Type of study programme: | Magisterský studijní program |
Assigned degree: | Ing. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of Business Administration |
Department: | Department of Personnel Management |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 29. 10. 2024 |
---|---|
Date of submission: | 12. 5. 2025 |
Date of defense: | 6. 6. 2025 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/90137/podrobnosti |