Marketing strategy of the Payminator web application

Thesis title: Návrh marketingové strategie pro webovou aplikaci Payminator
Author: Znamenáčková, Eva
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Dvořáková, Eliška
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se věnuje návrhu marketingové strategie pro webovou aplikaci Payminator. Cílem práce je zanalyzování současné marketingové strategie společnosti Payminator s.r.o. a návrh doporučení, která mají za cíl zvýšit počet společností, které aplikaci využívají, a počet uživatelů. Práce je rozdělena na dvě části. V teoretické části jsou shrnuta základní teoretická východiska, která se pojí k situační analýze podniku a k marketingové strategii. Druhá část je praktická a je rozdělena do čtyř částí dle dílčích cílů práce. Nejprve byla provedena situační analýza podniku a následně bylo provedeno zhodnocení současné marketingové strategie a mixu. Na základě těchto dvou částí byl vytvořen návrh marketingové strategie a marketingového mixu a byla formulována doporučení, která mají za cíl zvýšit počet uživatelů a klientů. V praktické části byla využita jak sekundární data, tak i primární data získaná pomocí polostrukturovaného rozhovoru s CEO společnosti Payminator s.r.o. a pomocí dotazníku, který byl vyplněn mzdovými účetními, které aplikaci využívají.
Keywords: marketing; aplikace na roční zúčtování; marketingová strategie webové aplikace; marketingová strategie; marketingový mix
Thesis title: Marketing strategy of the Payminator web application
Author: Znamenáčková, Eva
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Dvořáková, Eliška
Thesis language: Česky
Abstract:
The Master´s Thesis deals with the creation of a marketing strategy for the Payminator web application. The aim of the thesis is to analyse the current marketing strategy of Payminator s.r.o. and to suggest recommendations to increase the number of companies using the application and the number of users. The thesis is divided into two parts. The theoretical part summarizes the basic theoretical background related to the situational analysis of the company and the marketing strategy. The second part is practical and is divided into four parts according to the sub-objectives of the thesis. First, a situational analysis of the company was carried out and then an evaluation of the current marketing strategy and mix was carried out. Based on these two parts, a draft marketing strategy and marketing mix was created and recommendations were formulated to increase the number of users and clients. The practical part uses both secondary data and primary data obtained through a semi-structured interview with the CEO of Payminator s.r.o. and through a questionnaire that was completed by payroll accountants who use the application.
Keywords: Annual tax reconciliation application; marketing; marketing strategy; marketing mix; marketing strategy of web application

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 10. 2024
Date of submission: 12. 5. 2025
Date of defense: 2025

Files for download

The files will be available after the defense of the thesis.

    Last update: