Thesis title: |
Marketingová komunikace České asociace amerického fotbalu |
Author: |
Najman, Dominik |
Thesis type: |
Bakalářská práce |
Supervisor: |
Vávra, Oldřich |
Opponents: |
Kroulík, Radim |
Thesis language: |
Česky |
Abstract: |
Bakalářská práce se zabývá marketingovou komunikací České asociace amerického fotbalu. Cílem práce je analyzovat marketingovou komunikaci této asociace a navrhnout doporučení pro její zlepšení. Teoretická část se věnuje problematice sportovního marketingu a marketingové komunikace sportovních organizací. Praktická část zahrnuje dva výzkumy. Prvním je kvalitativní výzkum realizovaný formou tří hloubkových rozhovorů s činovníky asociace. Následně je proveden kvantitativní výzkum prostřednictvím dotazníkového šetření mezi klubovými zástupci. Na základě těchto zjištění je vypracována SWOT analýza a formulována doporučení pro zlepšení marketingové komunikace. Získané poznatky ukazují, že marketingová komunikace ČAAF je ve srovnání s obdobně velkými sportovními organizacemi nadprůměrná. |
Keywords: |
sportovní asociace; marketingová komunikace; americký fotbal; sportovní marketing |
Thesis title: |
Marketing communication of the Czech Association of American Football |
Author: |
Najman, Dominik |
Thesis type: |
Bachelor thesis |
Supervisor: |
Vávra, Oldřich |
Opponents: |
Kroulík, Radim |
Thesis language: |
Česky |
Abstract: |
This bachelor's thesis focuses on the marketing communication of the Czech Association of American Football. The aim of the thesis is to analyze the association’s marketing communication and propose recommendations for its improvement. The theoretical part introduces the issues of sports marketing and the marketing communication of sports organizations. The practical part consists of two research projects. The first is qualitative research conducted in the form of three in-depth interviews with the officials of the association. Subsequently, quantitative research is conducted through a questionnaire survey among club representatives. Based on these findings, a SWOT analysis is conducted and recommendations for improving marketing communication are formulated. The findings show that the marketing communication of the CAAF is above average compared to similarly sized sports organizations. |
Keywords: |
sports association; sports marketing; marketing communication; american football |
Information about study
Study programme: |
Podniková ekonomika a management |
Type of study programme: |
Bakalářský studijní program |
Assigned degree: |
Bc. |
Institutions assigning academic degree: |
Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: |
Faculty of Business Administration |
Department: |
Department of Marketing |
Information on submission and defense
Date of assignment: |
1. 10. 2024 |
Date of submission: |
12. 5. 2025 |
Date of defense: |
2025 |
Files for download
The files will be available after the defense of the thesis.