Thesis title: |
Moderní fundraisingová strategie spolku Hudba pomáhá |
Author: |
Dostálová, Klára |
Thesis type: |
Bakalářská práce |
Supervisor: |
Kupec, Václav |
Opponents: |
Mikovcová, Hana |
Thesis language: |
Česky |
Abstract: |
Současná dynamická doba proměňuje fungování společnosti, a to i v oblasti neziskového sektoru, jehož základním pilířem je fundraising. Cílem práce je navržení fundraisingových metod a postupů v organizaci Hudba pomáhá, které přispějí k navýšení finanční podpory od partnerů, aby mohl spolek pomáhat rodinám a plnit tak své poslání. Cíl je naplněn za využití metod vnějších a vnitřních analýz, jejichž závěry jsou zaneseny do SWOT analýzy. Na základě zjištěných dat jsou navržena konkrétní doporučení pro zefektivnění komunikace a navýšení finanční i nefinanční podpory. Mezi konkrétní doporučení patří například automatizovat zasílání e-mailů, vyhledávat nové partnery cateringu či veřejné komunikovat vize a cíle spolku. Implementací návrhů dojde k posílení spolku Hudba pomáhá, což pozitivně přispěje společnosti. |
Keywords: |
Nezisková organizace; Strategická analýza; Fundraising |
Thesis title: |
Modern Fundraising Strategy of the Hudba pomáhá Association |
Author: |
Dostálová, Klára |
Thesis type: |
Bachelor thesis |
Supervisor: |
Kupec, Václav |
Opponents: |
Mikovcová, Hana |
Thesis language: |
Česky |
Abstract: |
The current dynamic environment is transforming the functioning of society, including the non-profit sector, where fundraising represents a fundamental pillar. The aim of this thesis is to propose suitable fundraising methods and procedures for the organization Hudba pomáhá, which would contribute to increasing financial support from partners, enabling the organization to assist families and fulfill its mission. This objective is achieved through the application of external and internal analytical methods, the results of which are summarized in a SWOT analysis. Based on the data collected, specific recommendations are proposed to improve communication and increase both financial and non-financial support. These recommendations include, for example, automated email communication, the acquisition of new catering partners, and the public communication of the association’s vision and goals. The implementation of these proposals is expected to strengthen Hudba pomáhá and positively contribute to society. |
Keywords: |
Non-profit organization; Fundraising; Strategic analysis |
Information about study
Study programme: |
Podniková ekonomika a management |
Type of study programme: |
Bakalářský studijní program |
Assigned degree: |
Bc. |
Institutions assigning academic degree: |
Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: |
Faculty of Business Administration |
Department: |
Department of strategy |
Information on submission and defense
Date of assignment: |
30. 9. 2024 |
Date of submission: |
12. 5. 2025 |
Date of defense: |
2025 |
Files for download
The files will be available after the defense of the thesis.