Modern Fundraising Strategy of the Hudba pomáhá Association

Thesis title: Moderní fundraisingová strategie spolku Hudba pomáhá
Author: Dostálová, Klára
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Kupec, Václav
Opponents: Mikovcová, Hana
Thesis language: Česky
Abstract:
Současná dynamická doba proměňuje fungování společnosti, a to i v oblasti neziskového sektoru, jehož základním pilířem je fundraising. Cílem práce je navržení fundraisingových metod a postupů v organizaci Hudba pomáhá, které přispějí k navýšení finanční podpory od partnerů, aby mohl spolek pomáhat rodinám a plnit tak své poslání. Cíl je naplněn za využití metod vnějších a vnitřních analýz, jejichž závěry jsou zaneseny do SWOT analýzy. Na základě zjištěných dat jsou navržena konkrétní doporučení pro zefektivnění komunikace a navýšení finanční i nefinanční podpory. Mezi konkrétní doporučení patří například automatizovat zasílání e-mailů, vyhledávat nové partnery cateringu či veřejné komunikovat vize a cíle spolku. Implementací návrhů dojde k posílení spolku Hudba pomáhá, což pozitivně přispěje společnosti.
Keywords: Nezisková organizace; Strategická analýza; Fundraising
Thesis title: Modern Fundraising Strategy of the Hudba pomáhá Association
Author: Dostálová, Klára
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Kupec, Václav
Opponents: Mikovcová, Hana
Thesis language: Česky
Abstract:
The current dynamic environment is transforming the functioning of society, including the non-profit sector, where fundraising represents a fundamental pillar. The aim of this thesis is to propose suitable fundraising methods and procedures for the organization Hudba pomáhá, which would contribute to increasing financial support from partners, enabling the organization to assist families and fulfill its mission. This objective is achieved through the application of external and internal analytical methods, the results of which are summarized in a SWOT analysis. Based on the data collected, specific recommendations are proposed to improve communication and increase both financial and non-financial support. These recommendations include, for example, automated email communication, the acquisition of new catering partners, and the public communication of the association’s vision and goals. The implementation of these proposals is expected to strengthen Hudba pomáhá and positively contribute to society.
Keywords: Non-profit organization; Fundraising; Strategic analysis

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of strategy

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 9. 2024
Date of submission: 12. 5. 2025
Date of defense: 2025

Files for download

The files will be available after the defense of the thesis.

    Last update: