Online Marketing Communication of a Selected Real Estate Network Branch

Thesis title: Online marketingová komunikace vybrané pobočky realitní sítě
Author: Albert, Tereza
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: -
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zaměřuje na analýzu online marketingové komunikace konkrétní firmy z realitního odvětví. Cílem práce je zhodnotit online marketingovou komunikaci vybrané pobočky realitní sítě RE/MAX, dále zhodnotit online komunikační kanály sítě (centrály) včetně jejich konkurenčního srovnání, a navrhnout doporučení pro zlepšení výkonnosti online marketingu vybrané pobočky. Přitom jsou brány v potaz úroveň a možnosti komunikace celé realitní sítě RE/MAX a navazující komunikační strategie pobočky, která musí respektovat standardy franšízové značky. Východiskem je analýza stávajících online marketingových aktivit centrály, vybrané pobočky a též hlavních konkurentů centrály.
Keywords: Realitní odvětví; Marketing; Online marketing; Marketingová komunikace; Realitní trh
Thesis title: Online Marketing Communication of a Selected Real Estate Network Branch
Author: Albert, Tereza
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: -
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis focuses on the analysis of online marketing communication of a specific company in the real estate industry. The aim of the thesis is to evaluate the online marketing communication of a selected branch of the real estate network RE/MAX, to assess the online communication channels of the network (head office) including their competitive comparison, and to propose recommendations for improving the online marketing performance of the selected branch. This takes into account the level and capabilities of the communication of the entire RE/MAX real estate network and the related communication strategy of the branch, which must respect the standards of the franchise brand. The analysis is based on the existing online marketing activities of the head office, the selected branch, and the main competitors of the head office.
Keywords: Real estate sector; Marketing communication; Real estate market; Online marketing; Marketing

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 28. 6. 2024
Date of submission: 12. 5. 2025
Date of defense: 2025

Files for download

The files will be available after the defense of the thesis.

    Last update: