Design of marketing strategy of selected brand

Thesis title: Návrh marketingového strategie pro vybranou značku
Author: Mušková, Markéta
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: -
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této práce je navrhnout marketingovou strategii pro značku Beansmith's, která zvýší její rozpoznatelnost, posílí její postavení na trhu a podpoří prodeje jejích produktů. Dílčím cílem je pomocí primárního a sekundárního výzkumu identifikovat její silné a slabé stránky. V teoretické části jsou vysvětleny stěžejní pojmy, jako je marketing, marketingový mix, marketingová strategie, Porterova analýza pěti sil, PESTLE analýza, SWOT analýza či digitální marketing. Primární výzkum byl proveden pomocí hloubkového rozhovoru s majitelem a obchodním manažerem pražírny a také pomocí anket. Na základě dat získaných z primárního a sekundárního výzkumu byla formulována konkrétní doporučení a návrhy marketingové strategie, které přispějí k vyšší rozpoznatelnosti značky mezí cílovými zákazníky a také k posílení tržní pozice značky Beansmith's.
Keywords: marketingová strategie; pražírna; marketing; marketingový mix
Thesis title: Design of marketing strategy of selected brand
Author: Mušková, Markéta
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: -
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this Bachelor’s Thesis is to design marketing strategy for the Beansmith's roastery that will increased brand awareness, strengthen its market position, and boost sales. A secondary objective is to identify its strengths and weaknesses thorough primary and secondary research. The theoretical section explains key concepts such as marketing, the marketing mix, marketing strategy, Porter’s Five Forces analysis, PESTLE analysis, SWOT analysis, and digital marketing. In depth interview and two surveys were used as a primary research method. Based on the data gathered from the primary and secondary research, specific recommendations and proposals for a marketing strategy were formulated. These recommendations and proposals will contribute to greater brand recognition among target customers and to strengthening the market position of the Beansmith's roastery.
Keywords: marketing strategy; marketing mix; marketing; roastery

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 6. 2024
Date of submission: 12. 5. 2025
Date of defense: 2025

Files for download

The files will be available after the defense of the thesis.

    Last update: