Thesis title: |
Využití retro marketingu v Korejské republice a jeho potenciál pro české firmy |
Author: |
Rozkošná, Lenka |
Thesis type: |
Bakalářská práce |
Supervisor: |
Koudelka, Jan |
Opponents: |
Černá, Jitka |
Thesis language: |
Česky |
Abstract: |
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou retro-marketingu v Jižní Koreji a jeho potenciálem pro české firmy. Teoretická část vymezuje základní pojmy, popisuje specifika korejské kultury a historické souvislosti. Praktická část analyzuje konkrétní příklady retro-marketingových kampaní v Jižní Koreji, zaměřuje se na odlišnosti oproti České republice a identifikuje úspěšné korejské strategie. Průzkum vnímání retro-marketingu mezi spotřebiteli v obou zemích je realizován dotazníkovým šetřením. Závěrem práce jsou formulována doporučení pro české firmy, jak efektivně využít retro-marketingové strategie inspirované korejským trhem. |
Keywords: |
Retro-marketing; Jižní Korea; nostalgie; tradice |
Thesis title: |
Retro-marketing in the Republic of Korea and its potential for Czech companies |
Author: |
Rozkošná, Lenka |
Thesis type: |
Bachelor thesis |
Supervisor: |
Koudelka, Jan |
Opponents: |
Černá, Jitka |
Thesis language: |
Česky |
Abstract: |
This bachelor's thesis analyzes retro-marketing in South Korea and its potential for Czech companies. The theoretical part defines the basic concepts, describes the specifics of Korean culture and the historical context. The practical part analyzes specific examples of retro-marketing campaigns in South Korea, focusing on differences compared to the Czech Republic and identifying successful Korean strategies. An exploration of consumer perceptions of retro-marketing in both countries is carried out through a questionnaire survey. In conclusion, recommendations are formulated for Czech companies on how to effectively use retro-marketing strategies inspired by the Korean market. |
Keywords: |
South Korea; nostalgia; tradition; Retro-marketing |
Information about study
Study programme: |
Podniková ekonomika a management |
Type of study programme: |
Bakalářský studijní program |
Assigned degree: |
Bc. |
Institutions assigning academic degree: |
Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: |
Faculty of Business Administration |
Department: |
Department of Marketing |
Information on submission and defense
Date of assignment: |
24. 2. 2025 |
Date of submission: |
13. 5. 2025 |
Date of defense: |
2025 |
Files for download
The files will be available after the defense of the thesis.