Strategic analysis of the company Rovnováha

Thesis title: Strategická analýza podniku Rovnováha
Author: Valík, Robert
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Hönig, Vladimír
Opponents: Procházka, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zaměřuje na strategickou analýzu podniku Rovnováha, který působí v oblasti gastronomie na českém trhu. Hlavním cílem práce je zhodnotit současnou situaci podniku a navrhnout doporučení pro jeho další rozvoj a zvýšení jeho konkurenceschopnosti. Teoretická část práce vymezuje základní pojmy spojené se strategickým řízením a popisuje metody používané pro analýzu interního a externího prostředí podniku. Externí analýza hodnotí faktory ovlivňující tržní prostředí a konkurenceschopnost, zatímco interní analýza se zaměřuje na vnitřní zdroje a samotné schopnosti podniku. V praktické části jsou tyto nástroje aplikovány na konkrétní podnik. Na základě výsledků analýz jsou navržena konkrétní strategická doporučení, která mohou podniku pomoci při zlepšování jeho tržní pozice a dosažení dlouhodobého růstu.
Keywords: SWOT analýza; PESTLE analýza; Porterův model pěti sil; VRIO analýza; Strategická analýza
Thesis title: Strategic analysis of the company Rovnováha
Author: Valík, Robert
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Hönig, Vladimír
Opponents: Procházka, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deals with the strategic analysis of the company Rovnováha, which operates in the field of gastronomy on the Czech market. The main objective of the thesis is to evaluate the current situation of the company and to propose recommendations for its further development and increase of competitiveness. The theoretical part of the thesis defines the basic concepts related to strategic management and describes the methods used to analyse the internal and external environment of the company. The external analysis evaluates the factors affecting the market environment and competitiveness, while the internal analysis focuses on the internal resources and capabilities of the company itself. In the practical part, these tools are applied to a specific enterprise. Based on the results of the analyses, specific strategic recommendations are proposed that can help the enterprise improve its market position and achieve long-term growth.
Keywords: Strategic analysis; PESTLE analysis; Porter's five forces model; VRIO analysis; SWOT analysis

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of strategy

Information on submission and defense

Date of assignment: 8. 11. 2024
Date of submission: 14. 5. 2025
Date of defense: 10. 6. 2025
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/90291/podrobnosti

Files for download

    Last update: