Marketing strategy of museum

Thesis title: Marketingová strategie muzea
Author: Mandysová, Kristýna
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Krnáčová, Natálie
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se věnuje marketingové strategii, a to na případové studii Podřipského muzea v Roudnici nad Labem. Cílem práce je identifikovat slabá místa současné marketingové komunikace a navrhnout taková opatření, která povedou ke zvýšení povědomí o muzeu a posílení jeho vztahu s návštěvníky. Použité metody zahrnují situační analýzu, která vychází z informací získaných prostřednictvím expertních rozhovorů s vedením muzea. Výzkum byl proveden metodou focus group se zástupci cílové skupiny vysokoškolských studentů. Výsledky ukázaly, že hlavním problémem je nedostatečná aktivita v online komunikaci, zejména zastaralé webové stránky. Na základě těchto zjištění byla navržena konkrétní doporučení, která budou využita při plánovaném redesignu webových stránek, který bude realizován autorkou práce.
Keywords: marketingová strategie; muzeum; marketingová komunikace; focus group; redesign webu
Thesis title: Marketing strategy of museum
Author: Mandysová, Kristýna
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Krnáčová, Natálie
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor’s thesis focuses on marketing strategy, using the case study of the Podřipské Museum in Roudnice nad Labem. The aim of the thesis is to identify weaknesses in the museum’s current marketing communication and propose measures to increase public awareness and strengthen its relationship with visitors. The methods used include a situational analysis based on information obtained through expert interviews with museum management. The research also involved a focus group conducted with representatives of the target audience – university students. The findings revealed that the main issue lies in insufficient online communication, particularly the outdated website. Based on these results, specific recommendations were developed, which will be implemented in the upcoming website redesign to be carried out by the author.
Keywords: marketing communication; museum; website redesign; marketing strategy; focus group

Information about study

Study programme: Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 5. 2024
Date of submission: 13. 5. 2025
Date of defense: 2025

Files for download

The files will be available after the defense of the thesis.

    Last update: