Thesis title: |
Marketingová strategie muzea |
Author: |
Mandysová, Kristýna |
Thesis type: |
Bakalářská práce |
Supervisor: |
Černá, Jitka |
Opponents: |
Krnáčová, Natálie |
Thesis language: |
Česky |
Abstract: |
Tato bakalářská práce se věnuje marketingové strategii, a to na případové studii Podřipského muzea v Roudnici nad Labem. Cílem práce je identifikovat slabá místa současné marketingové komunikace a navrhnout taková opatření, která povedou ke zvýšení povědomí o muzeu a posílení jeho vztahu s návštěvníky. Použité metody zahrnují situační analýzu, která vychází z informací získaných prostřednictvím expertních rozhovorů s vedením muzea. Výzkum byl proveden metodou focus group se zástupci cílové skupiny vysokoškolských studentů. Výsledky ukázaly, že hlavním problémem je nedostatečná aktivita v online komunikaci, zejména zastaralé webové stránky. Na základě těchto zjištění byla navržena konkrétní doporučení, která budou využita při plánovaném redesignu webových stránek, který bude realizován autorkou práce. |
Keywords: |
marketingová strategie; muzeum; marketingová komunikace; focus group; redesign webu |
Thesis title: |
Marketing strategy of museum |
Author: |
Mandysová, Kristýna |
Thesis type: |
Bachelor thesis |
Supervisor: |
Černá, Jitka |
Opponents: |
Krnáčová, Natálie |
Thesis language: |
Česky |
Abstract: |
This bachelor’s thesis focuses on marketing strategy, using the case study of the Podřipské Museum in Roudnice nad Labem. The aim of the thesis is to identify weaknesses in the museum’s current marketing communication and propose measures to increase public awareness and strengthen its relationship with visitors. The methods used include a situational analysis based on information obtained through expert interviews with museum management. The research also involved a focus group conducted with representatives of the target audience – university students. The findings revealed that the main issue lies in insufficient online communication, particularly the outdated website. Based on these results, specific recommendations were developed, which will be implemented in the upcoming website redesign to be carried out by the author. |
Keywords: |
marketing communication; museum; website redesign; marketing strategy; focus group |
Information about study
Study programme: |
Arts Management |
Type of study programme: |
Bakalářský studijní program |
Assigned degree: |
Bc. |
Institutions assigning academic degree: |
Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: |
Faculty of Business Administration |
Department: |
Department of Marketing |
Information on submission and defense
Date of assignment: |
27. 5. 2024 |
Date of submission: |
13. 5. 2025 |
Date of defense: |
2025 |
Files for download
The files will be available after the defense of the thesis.