The marketing communication of a sports club

Thesis title: Marketingová komunikace sportovního klubu
Author: Ostrýtová, Anna
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: -
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá marketingovou komunikací pražského cheerleadingového klubu JNS Cheerleaders. Cílem práce je analyzovat rozdíly v marketingové komunikaci cheerleadingového klubu zaměřené na dvě klíčové skupiny – fanoušky a sponzory. Práce se zaměřuje na identifikaci specifik těchto skupin, jejich potřeb a očekávání. Výzkumná část využívá kvalitativního výzkumu formou polostrukturovaných rozhovorů s respondenty z obou skupin. Data byla analyzována formou kódování a následné interpretace výsledků. Výsledky vykazují, že každá z cílových skupin vyhledává jinou formu komunikace a je motivována odlišnými faktory k zapojování se do klubu JNS. Na základě těchto výsledků jsou formována doporučení pro efektivnější marketingovou komunikaci klubu JNS Cheerleaders, která tvoří praktický výstup této práce.
Keywords: Sponzorství; Sportovní marketing; Cheerleading; Propagace sportu; Marketingová komunikace
Thesis title: The marketing communication of a sports club
Author: Ostrýtová, Anna
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: -
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachleor’s thesis focuses on the marketing communication of the Prague-based cheerleading club JNS Cheerleaders. The aim of the thesis is to analyze differences in the club’s communication directed at two key target groups – fans and sponsors. The thesis identifies the specific characteristics of these groups, their needs and expectations. The research part is based on the qualitative approach and consists of semi-structured interviews with respondents from both target groups. The data were analyzed using coding and subsequent interpretation. The results show that each group prefers a different style of communication and is motivated by different factors to engage with the JNS club. Based on those findings, recommentations for more effective marketing communications are proposed, representing the practical contribution of this thesis.
Keywords: Sports marketing; Cheerleading; Sport promotion; Sponzoring; Marketing communication

Information about study

Study programme: Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 5. 2024
Date of submission: 13. 5. 2025
Date of defense: 2025

Files for download

The files will be available after the defense of the thesis.

    Last update: