Marketing strategies of book fairs in the Czech Republic

Thesis title: Marketingové strategie knižních veletrhů v České republice
Author: Bartošová, Věra
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Prokůpek, Marek
Opponents: Hucková, Barbara
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce analyzuje marketingové strategie pěti vybraných knižních veletrhů v České republice operujících s omezenými rozpočty. Výzkum realizovaný prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s organizátory (GHMP Art Book Fair, Podzimní knižní veletrh v Havlíčkově Brodě, LITR Olomouc, Knihex a Knihy v Brně) odhalil různorodé přístupy k propagaci odpovídající specifickému zaměření a kapacitám jednotlivých akcí. Práce identifikuje klíčové trendy včetně kombinování tradičních nástrojů s digitální komunikací, budování komunitního zapojení a partnerských vztahů. Na základě zjištění jsou formulována doporučení pro optimalizaci marketingových strategií v oblasti systematického plánování, integrace komunikačních kanálů a implementace evaluačních mechanismů.
Keywords: knižní veletrhy; marketingová strategie; kulturní marketing; komunikační mix; digitální marketing
Thesis title: Marketing strategies of book fairs in the Czech Republic
Author: Bartošová, Věra
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Prokůpek, Marek
Opponents: Hucková, Barbara
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis analyzes the marketing strategies of five selected book fairs in the Czech Republic operating with limited budgets. Research conducted through semi-structured interviews with organizers (GHMP Art Book Fair, Autumn Book Fair in Havlíčkův Brod, LITR Olomouc, Knihex, and Books in Brno) revealed diverse approaches to promotion corresponding to the specific focus and capacities of individual events. The work identifies key trends including combinations of traditional tools with digital communication, building community engagement and partnerships. Based on the findings, recommendations are formulated for optimizing marketing strategies in areas of systematic planning, integration of communication channels and implementation of evaluation mechanisms.
Keywords: marketing strategy; book fairs; cultural marketing; communication mix; digital marketing

Information about study

Study programme: Arts Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 12. 2023
Date of submission: 13. 5. 2025
Date of defense: 2025

Files for download

The files will be available after the defense of the thesis.

    Last update: