Thesis title: |
Návrh prorůstové strategie a implementačního plánu společnosti Perito s.r.o |
Author: |
Hrdinová, Anna |
Thesis type: |
Diplomová práce |
Supervisor: |
Schönfeld, Jaroslav |
Opponents: |
Kuděj, Michal |
Thesis language: |
Česky |
Abstract: |
Diplomová práce se zabývá návrhem strategie pro společnost Perito s.r.o., předního českého výrobce dveřních výplní, který čelí stagnaci trhu. Cílem práce je navrhnout a validovat prorůstovou strategii, která povede k posílení tržní pozice společnosti. Teoretická část práce propojuje klasické i moderní přístupy ke strategickému řízení a klade důraz na napětí mezi vnější adaptací a vnitřním rozvojem. Praktická část je zpracována formou případové studie, která vychází z rozhovorů s vedením, finančních dat a analytických nástrojů včetně PESTEL, VRIO a SWOT analýzy. Na základě těchto vstupů jsou navrženy tři růstové strategie, pro které je následně zpracována feasibility study. Jako nejvhodnější je vyhodnocena strategie specializace na atypické výplně s vyšší přidanou hodnotou. Pro tuto variantu ke zpracován implementační plán, který poskytuje rámec pro převod strategických cílů do konkrétních kroků. |
Keywords: |
prorůstová strategie; feasibility study; implementační plán; stagnace trhu; SWOT analýza |
Thesis title: |
Growth Strategy Proposal and Implementation Plan for Perito s.r.o |
Author: |
Hrdinová, Anna |
Thesis type: |
Diploma thesis |
Supervisor: |
Schönfeld, Jaroslav |
Opponents: |
Kuděj, Michal |
Thesis language: |
Česky |
Abstract: |
Thesis focuses on the formulation of a growth strategy for Perito s.r.o., a leading Czech manufacturer of door panels facing a stagnating market. The objective is to design and validate a strategy that strengthens the company’s market position. The theoretical part combines classical and modern approaches to strategic management, with particular emphasis on the tension between external adaptation and internal development. The empirical part is structured as a case study and draws on interviews with the company’s management, financial data, and analytical tools including PESTEL, VRIO, and SWOT analyses. Based on these inputs, three growth strategies are proposed and subsequently evaluated through a feasibility study. The most viable option is identified as specialization in non-standard door panel solutions with higher added value. An implementation plan is developed for this strategy, providing a framework for translating strategic goals into concrete actions. |
Keywords: |
feasibility study; growth strategy; market stagnation; implementation plan; SWOT analysis |
Information about study
Study programme: |
Management |
Type of study programme: |
Magisterský studijní program |
Assigned degree: |
Ing. |
Institutions assigning academic degree: |
Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: |
Faculty of Business Administration |
Department: |
Department of strategy |
Information on submission and defense
Date of assignment: |
23. 11. 2024 |
Date of submission: |
14. 5. 2025 |
Date of defense: |
2025 |
Files for download
The files will be available after the defense of the thesis.