Consumer behaviour among visitors of Club Fuchs2 in Prague

Thesis title: Spotřebitelské chování návštěvníků klubu Fuchs2 v Praze
Author: Fedorončuk, Anastasija
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Šubrt, Daniel
Opponents: Šmíd, Ilja
Thesis language: Česky
Abstract:
Noční ekonomika má specifické spotřebitele a tomu se musí podniky jako jsou noční kluby přizpůsobit. Cílem práce je v rámci vybraného klubu Fuchs2 identifikovat charakteristiky návštěvníků, faktory ovlivňující jejich motivaci k výběru daného klubu a jejich preference pro tento klub. Dále na základě výsledků navrhnout doporučení pro jeho případné zlepšení. Teoretická část práce se věnuje teorii spotřebitelského chování, segmentaci trhu, noční ekonomice a klubové kultuře. V rámci kvantitativního výzkumu praktické části byla data získaná metodou dotazníkového šetření. Dotazník je určen pro návštěvníky klubu Fuchs2. Na základě výsledků je popsaná hlavní zákaznická skupina klubu a nastíněny návyky, motivace a preference jeho návštěvníků. Implementuje-li klub Fuchs2 formulovaná doporučení, bude moci návštěvníkům lépe přizpůsobit svou nabídku, zvýšit jejich spokojenost a frekvenci jejich návštěv.
Keywords: Spotřebitel; Spotřebitelské chování; Noční ekonomika; Klub
Thesis title: Consumer behaviour among visitors of Club Fuchs2 in Prague
Author: Fedorončuk, Anastasija
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Šubrt, Daniel
Opponents: Šmíd, Ilja
Thesis language: Česky
Abstract:
The night economy has specific consumers and businesses such as nightclubs must adapt to this. The aim of this bachelor thesis is to identify the characteristics of visitors within the selected Fuchs2 club, factors influencing their motivation for choosing a given club and their preferences for this club. Furthermore, based on the results, to propose recommendations for its possible improvement. The theoretical part of the work explores the theory of consumer behavior, market segmentation, night economy and club culture. Within the quantitative research of the practical part, the data will be obtained by a questionnaire survey. The questionnaire will be intended for visitors to the Fuchs2 club. Based on the results, the main customer group of the club will be defined and the habits, motivations and preferences of the visitors will be presented. If the Fuchs2 club implements the formulated recommendations, it will be able to adapt its offer to its visitors, increase their satisfaction and the frequency of their visits.
Keywords: Club; Consumer; Consumer behaviour; Night economy

Information about study

Study programme: Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 1. 2025
Date of submission: 14. 5. 2025
Date of defense: 2025

Files for download

The files will be available after the defense of the thesis.

    Last update: