Thesis title: |
Spotřebitelské chování návštěvníků klubu Fuchs2 v Praze |
Author: |
Fedorončuk, Anastasija |
Thesis type: |
Bakalářská práce |
Supervisor: |
Šubrt, Daniel |
Opponents: |
Šmíd, Ilja |
Thesis language: |
Česky |
Abstract: |
Noční ekonomika má specifické spotřebitele a tomu se musí podniky jako jsou noční kluby přizpůsobit. Cílem práce je v rámci vybraného klubu Fuchs2 identifikovat charakteristiky návštěvníků, faktory ovlivňující jejich motivaci k výběru daného klubu a jejich preference pro tento klub. Dále na základě výsledků navrhnout doporučení pro jeho případné zlepšení. Teoretická část práce se věnuje teorii spotřebitelského chování, segmentaci trhu, noční ekonomice a klubové kultuře. V rámci kvantitativního výzkumu praktické části byla data získaná metodou dotazníkového šetření. Dotazník je určen pro návštěvníky klubu Fuchs2. Na základě výsledků je popsaná hlavní zákaznická skupina klubu a nastíněny návyky, motivace a preference jeho návštěvníků. Implementuje-li klub Fuchs2 formulovaná doporučení, bude moci návštěvníkům lépe přizpůsobit svou nabídku, zvýšit jejich spokojenost a frekvenci jejich návštěv. |
Keywords: |
Spotřebitel; Spotřebitelské chování; Noční ekonomika; Klub |
Thesis title: |
Consumer behaviour among visitors of Club Fuchs2 in Prague |
Author: |
Fedorončuk, Anastasija |
Thesis type: |
Bachelor thesis |
Supervisor: |
Šubrt, Daniel |
Opponents: |
Šmíd, Ilja |
Thesis language: |
Česky |
Abstract: |
The night economy has specific consumers and businesses such as nightclubs must adapt to this. The aim of this bachelor thesis is to identify the characteristics of visitors within the selected Fuchs2 club, factors influencing their motivation for choosing a given club and their preferences for this club. Furthermore, based on the results, to propose recommendations for its possible improvement. The theoretical part of the work explores the theory of consumer behavior, market segmentation, night economy and club culture. Within the quantitative research of the practical part, the data will be obtained by a questionnaire survey. The questionnaire will be intended for visitors to the Fuchs2 club. Based on the results, the main customer group of the club will be defined and the habits, motivations and preferences of the visitors will be presented. If the Fuchs2 club implements the formulated recommendations, it will be able to adapt its offer to its visitors, increase their satisfaction and the frequency of their visits. |
Keywords: |
Club; Consumer; Consumer behaviour; Night economy |
Information about study
Study programme: |
Arts Management |
Type of study programme: |
Bakalářský studijní program |
Assigned degree: |
Bc. |
Institutions assigning academic degree: |
Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: |
Faculty of Business Administration |
Department: |
Department of Arts management |
Information on submission and defense
Date of assignment: |
18. 1. 2025 |
Date of submission: |
14. 5. 2025 |
Date of defense: |
2025 |
Files for download
The files will be available after the defense of the thesis.