Factors influencing the number of visitors to cafés in the selected area

Thesis title: Faktory ovlivňující návštěvnost kaváren ve vybrané oblasti
Author: Doan, Ngoc Linh
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Müllerová, Jana
Opponents: Pikhartová, Šárka
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce zkoumá faktory ovlivňující návštěvnost kaváren v pražské městské části Chodov. Cílem je identifikovat klíčové prvky úspěšnosti podniků v lokalitě s vysokou koncentrací sídlištní zástavby a nízkou podnikatelskou aktivitou. Teoretická část vychází z literatury o spotřebitelském chování a provozu gastronomických zařízení. Praktická část je založena na kvalitativním i kvantitativním výzkumu, konkrétně polostrukturovaných rozhovorech, dotazníkovém šetření a vlastním pozorování. Výzkum se soustředí na silné a slabé stránky kaváren, klíčové faktory ovlivňující jejich návštěvnost a jejich potenciální zobecnitelnost. Výsledky ukazují, že návštěvnost ovlivňuje zejména nabídka, personál a atmosféra. Práce přináší doporučení pro podnikatele a propojuje teoretické poznatky s místní analýzou.
Keywords: Chodov; podnikání v gastronomii; návštěvnost kaváren; spotřebitelské chování; faktory úspěchu podniku
Thesis title: Factors influencing the number of visitors to cafés in the selected area
Author: Doan, Ngoc Linh
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Müllerová, Jana
Opponents: Pikhartová, Šárka
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis examines the factors influencing the number of visitors to cafés in the Prague district of Chodov. The aim is to identify the key elements of business success in an area with a high concentration of residential development and low business activity. The theoretical part is based on the literature on consumer behaviour and operation of catering establishments. The practical part is based on qualitative and quantitative research, namely semi-structured interviews, questionnaire survey and own observation. The research focuses on the strengths and weaknesses of cafés, the key factors influencing patronage and their potential generalisability. The results show that the offer, the staff and the atmosphere are the main factors influencing visitation. This work makes recommendations for entrepreneurs and links theoretical findings with local analysis.
Keywords: café traffic; Chodov; gastronomy business; consumer behaviour; business success factors

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Entrepreneurship

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 2. 2025
Date of submission: 14. 5. 2025
Date of defense: 9. 6. 2025
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/91430/podrobnosti

Files for download

    Last update: